Koučink si většina lidí spojuje hlavně s businessem a málokdo má konkrétní představu o tom, co koučink/koučování je. Jedná se o formu provázení, kdy kouč podporuje druhého člověka (případně skupinu) v rozvoji. Díky koučování je možné snadněji dosáhnout cílů, rozvíjet dovednosti, ujasnit si priority, naučit se pracovat s emocemi a lépe zvládat náročné situace. Koučink může být přínosný i ve školství, které prochází velkými změnami. Od pedagogů a vedoucích pracovníků se dnes očekává mnohem víc než dřív. Musejí vést, inspirovat a pomáhat žákům, aby objevovali svůj potenciál. Koučování může být cenným nástrojem, jak podporovat učitele, vedení škol, ale i samotné studenty na cestě k osobnímu růstu a lepším výsledkům. O koučování a koučovacím přístupu ve školním prostředí jsme si povídali s PhDr. Romanou Lisnerovou Ph.D., spoluzakladatelkou a ředitelkou soukromého gymnázia Artion.
Koučink ve školách? Cesta k lehkosti a zodpovědnosti
Vydáno:
6 minut čtení
Koučink ve školách? Cesta k lehkosti a zodpovědnosti
Romano, když se řekne ty a koučink, co tě napadne jako první?
Provázení. Provázení lidí skrze všetečné otázky, jak říkají naši studenti. Podle nich je potřebné k tomu, aby objevili, co už znají, jenom třeba ještě nedostali tu správnou otázku.