Jak důležitý je kariérový rozvoj a jak ho umožnit všem žákům?

Vydáno: 7 minut čtení

Udržitelná uplatnitelnost absolventů znamená nejen schopnost najít si první zaměstnání po ukončení studia, ale také se dlouhodobě udržet a rozvíjet na proměnlivém trhu práce. Klíčovou roli v tomto procesu hraje celoživotní učení a schopnost sebepoznání. Kariérové vzdělávání a poradenství mají potenciál zmírňovat nerovnosti ve vzdělávání, zejména u žáků, kterým rodina nedokáže poskytnout potřebnou oporu. Český systém však postrádá legislativní ukotvení kariérových poradců, standardy kvality i stabilní financování. EDUin ve svém pravidelném Auditu vzdělávacího systému nabízí v této analýze nezávislý popis aktuálního stavu a návrh možných řešení.

Jak důležitý je kariérový rozvoj a jak ho umožnit všem žákům?
Mgr.
Nikola
Šrámková
analytička v informačním centru o vzdělávání EDUin
Znalosti a dovednosti jako
kapitál
současnosti
Současnost je často označována jako „společnost vědění“, v níž zásadní roli v hospodářském i společenském rozvoji

Související dokumenty

Pracovní situace

Kariérové poradenství
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Činnost výchovného poradce a metodika prevence v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevenceve 2. pololetí školního roku 2021/2022
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Supervizní a intervizní činnost ve školském a školním poradenském systému
Metodické komentáře k zákonu Lex Ukrajina 2
Způsob poskytování poradenských služeb školským poradenským zařízením
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Oblasti plánování zaměstnanců
Metodický pokyn Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k řešení šikanování ve školách a školských zařízeních
Individuální vzdělávací plán – vztah k různým oblastem činnosti školy
Individuální vzdělávací plán v mateřské škole
Individuální vzdělávací plán v základní škole
Individuální vzdělávací plán ve střední škole, konzervatoři a vyšší odborné škole
Mezioborová spolupráce při ochraně dětí ohrožených syndromem CAN
Metodické doporučení MŠMT pro práci s Individuálním výchovným programem v rámci řešení rizikového chování žáků

Poradna

Kariérový poradce
Kariérový poradce na ZŠ