Inspirace z Anglie: Jak Leicester dokázal dostat své školy na špičku ve vzdělávání?

Vydáno: 6 minut čtení

Veřejné školy v anglickém Leicesteru měly ještě na začátku tisíciletí velice špatnou pověst, kvůli velkému procentu imigrantů patřily mezi nejhorší v celé zemi. Dnes je naopak průmyslové město dáváno ve vzdělávání za vzor. Jak se něco takového povedlo? Kdo všechno spojil síly a co se vyplatilo?

Leicester je průmyslové město ve střední Anglii, kde žijev současné době zhruba 310 tisíc obyvatel. Více než polovinu z nich tvoří imigranti a ve městě se tak hovoří více než sto jazyky! Tato situace má své počátky již v 60.–70. letech 20. století, kdy vlivem úpadku některých tradičních průmyslových odvětví (jako textilní průmysl) započal odliv původního obyvatelstva a zároveň příliv imigrantů. Nejprve z dřívějších britských kolonií, postupně též z východní Evropy…

Příběh úspěchu
Ještě na počátku tisíciletí měly leicesterské veřejné školy nejhorší výsledky v celobritském srovnání. Proto britská vláda založila organizaci SDSA (School Development Support Agency – Agentura na podporu rozvoje škol), která měla pomoci se zlepšením kvality vzděl

Související dokumenty

Pracovní situace

Mediální vzdělávání
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Nastavení strategie výuky na dálku
Bezplatné poskytování učebnic
Evidence pracovní doby ve školství
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Individuální konzultace na půdě školy
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
VP, středisko výchovné péče a OSPOD

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Vstupní lékařská prohlídka u pedagoga na DPP
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Účastníci zájmového vzdělávání ve školním klubu
Vyzvedávání dítěte za ŠD opilým zákonným zástupcem
Právo na poskytování informací
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Ředitel školy - uzavírání a vyplácení DPP
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon