Získávání zpětné vazby je pro učitele stejně jako pro ostatní pracující profesionály velmi podstatné. Lékaři, psychologové, terapeuti, sociální pracovníci, všechny profese, které samostatně a na komplexní úrovni pracují s lidmi, mají ve svých profesních standardech zakotvenou strukturovanou zpětnou vazbu v podobě stovek hodin supervize, týmové spolupráce a tvorby profesního portfolia. Pouze my, učitelé, bohužel takové možnosti zpětné vazby nemáme.
Hodnocení práce učitele žáky
Mgr.
Jan
Juříček
zástupce ředitele pro pedagogiku, Základní škola Strossmayerovo náměstí
Nejsou vytvořeny žádné závazné profesní standardy ani kariérní řád. Hospitace vedení školy a vzájemné návštěvy učitelů mohou být užitečné, ale většinou se jim nevěnuje dostatek času a opět chybí vize struktury a cílů hospitací.
Problematiku zpětné vazby ve školství jsem vnímal jako zcela zásadní již při svém studiu na vysoké škole, proto jsem se v rámci diplomové práce zaměřil právě na získávání zpětné vazby. (studoval jsem obor angličtina-pedagogika na PedF UK a svoji závěrečnou práci jsem věnoval pedagogickému výzkumu pod vedením doc. PhDr. RNDr. Hany Voňkové,