Učitel s rouškou aneb Co je důležité v současné době

Vydáno:

Máme za sebou více než první měsíc školní docházky, která probíhá na mnohých místech nestandardním způsobem – od karantény jednotlivých žáků, uzavření některých tříd nebo rovnou celé školy až po převedení výuky na distanční vzdělávání. Nouzový stav už opět vstoupil mezi nás a zatím nikdo nemá představu, co přesně bude přinášet. Neustále se měnící postupy a doporučení vyžadují být ve střehu a permanentně sledovat, vyhodnocovat a přemýšlet, jak potřebná opatření zajistit. Mnohé věci nyní známe, už nejsou nové, neznámé. Dalo by se říci, že z „akutního onemocnění“ v podobě jarní karantény, nouzového stavu a totálního lockdownu celé společnosti na všech úrovních přecházíme do „chronické fáze onemocnění“ podzimní epidemie s nyní vyhlášeným nouzovým stavem, o kterém zatím máme mlhavé představy.

Učitel s rouškou aneb Co je důležité v současné době
Mgr.
Martina
Chmelová
psychoterapeutka a lektorka rozvojových programů pro řídící pracovníky ve školství a sociálních službách
Celý rok 2020 má nejen pro školní vzdělávání značně nestandardní průběh. Epidemická opatření, měnící se podmínky a trvalá zátěž už od jarních měsíců mohou vyvolávat různé reakce od paniky přes chaos, zmatek, zlost po apatii atd. Byl narušen systém běžného školního roku, tedy jeho počátek s adaptační fází, standardní průběh a výkyvy energie a dynamiky během jeho jednotlivých částí. Tlak a změny pokračují dále. Nejedná se pouze o změny na úrovni jedince, zasaženy jsou veškeré vrstvy žití nás všech – zdraví nebo jeho ohrožení, práce, volný čas, vzdělávání, koníčky, vztahy, samotná existence v podobě hroucení se celých oborů a živností.
Učitelství patří mezi pomáhající profese, kde je nedílnou součástí výkonu práce kromě vlastní odbornosti (pedagog musí vědět, co, koho a jak učit) blízký vzt

Související dokumenty

Pracovní situace

Individuální konzultace na půdě školy
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Výkon práce zaměstnanců – pedagogických pracovníků
Převedení učitele na jinou práci za nouzového stavu
Škola v době mimořádných opatření - pohled vedení školy
Ošetřovné v podmínkách mimořádných opatření
Voucher místo zrušeného zájezdu
Zkušenosti s uzavřením škol i distančním vzděláváním
Co mění lex voucher pro školní zájezdy?
Nesouhlas zákonného zástupce žáka s nošením roušek
Provoz školních jídelen od 14. října 2020
Změny termínů maturitní zkoušky v jarním zkušebním období 2021
Informace k provozu škol a školkých zařízení od 12. dubna 2021 do odvolání
Co školám hrozí v souvislosti s pandemickými opatřeními?
Hodnocení žáka omluveného z důvodu odmítání testování, ochrany dýchacích cest
Schéma posuzování návratu ze zahraničí školami podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví
Informace k mimořádnému opatření Ministerstva zdravotnictví k provozu škol od 1. do 10. září 2021 v souvislosti s pandemií covid-19
VP, středisko výchovné péče a OSPOD
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Školní vzdělávací program

Poradna

Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Výuka Aj
Vánoční prázdniny – nepřerušený provoz školní družiny
Online výuka
Pracovní náplň
FKSP a proplácení ochranných pomůcek
FKSP a očkování
Provoz MŠ
Ukončení předškolního vzdělávání
Vracení úplaty
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání