Učitelská profese není snadná. Kromě předávání znalostí se učitelé setkávají s různorodými situacemi, které studenty mohou ovlivnit emočně, sociálně a psychicky. Tyto situace mohou zahrnovat osobní problémy, konflikty ve třídě nebo mimo ni či jiné těžkosti, které ovlivňují jejich schopnost učit se a růst. Jako učitelé máte jedinečnou příležitost a odpovědnost být záchytným bodem v životě žáků. Klíčové nástroje v této snaze můžeme najít v různých přístupech a způsobech komunikace. Některé si představíme níže a snad i prakticky.
Reakce na těžké situace žáků: Jak to komunikovat?
PhDr.
Anna
Frombergerová
Ph.D.
psycholožka a supervizorka, působí na katedře psychologie Pedagogická fakulty UK, je spoluzakladatelkou psychologické organizace Endlessly, s. r. o.
Nenásilná komunikace
Teorie:
Nenásilná komunikace (Nonviolent Communication, NVC), jak ji formuloval americký psycholog Marshall B. Rosenberg, je způsob, jak vyjadřovat své potřeby a pocity bez obviňování, hodnocení nebo kritiky druhých. Jejím cílem je budování vztahů založených na empatii, respektu a vzáj