Jak jsme zaváděli vysvědčení s formativním hodnocením. Změny pohledem učitelů

Vydáno: 9 minut čtení

Základní škola Střílky je jedna ze základních škol, které se ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Masarykovy univerzity zapojily do projektu TA ČR Vysvědčení JINAK1) . Smyslem tohoto projektu je vytvořit pilotní design vysvědčení (závěrečného hodnocení) pro základní školy, které umožňuje žákům monitorovat svůj pokrok a výsledky a podílet se na plánování svého učení. Nejprve se v tomto článku zamýšlím nad podstatou formativního hodnocení (co, jak a proč formativně hodnotit), následně nad tím, jaký smysl má formativní hodnocení ve výchovných předmětech.

Jak jsme zaváděli vysvědčení s formativním hodnocením
Krok vzad, dva kroky vpřed aneb Valčík s formativním hodnocením pro začátečníky
Jsem učitelka začátečník. Teprve se učím učit, a tedy i hodnotit. Inovativní vysvědčení tak, jak je předkládá projekt TA ČR (Vysvědčení JINAK), budu za pár měsíců psát po čtvrté. Mám-li se držet analogie použité v nadpisu, je to jako učit se valčík. Schéma základního kroku člověk pochopí rychle, ale chvíli trvá, než pohyb získá na ladnosti. Nepropadám beznaději, nejsem na to sama. Hodně o všem diskutujeme, scházíme se celkem pravidelně na metodických sdruženích, konzultujeme s vedením. I tak zatím pořád spíš šlapu ze