Pro učitele je nepochybně důležité, jak se dítě projevuje dnes. Ale v duchu si určitě alespoň občas položí otázku, jaký bude jeho další osud, k jakému vzdělání směřuje, jak se zapojí do dospělého života. A říká si, které poznatky dítě využije, které fakticky obohatí jeho soukromý i profesní život. Jistě bude stále vyučovat všechno a všechny děti, jen možná u některého, zejména ve vyšších ročnících, nad některou neznalostí vnitřně mávne rukou, zatímco u jiného bude výrazněji trvat na doučení a lepším výkonu, protože předpokládá další, náročnější studium. Rozumný učitel dělá předpovědi velmi opatrně, ale dělá si je. Zejména když má letité zkušenosti.
Co z tebe bude?
PhDr.
Václav
Mertin
Dětský psycholog
Nikdo z dospělých nechce z dítěte programově vychovat padoucha, kriminálníka, nemakačenka, feťáka. Přesto část populace k této kariéře dospěje. Zásadní zodpovědnost za rozvoj dítěte přitom nelze sejmout z rodičů. Nicméně škola hraje po u