Profese a zájmy rodičů jako prostředek možné spolupráce. 5.část - Jarní zahradní tvoření

Vydáno: 13 minut čtení

Mateřská škola je jediným druhem školy a školského zařízení, kde se učitelé potkávají s rodiči dětí zpravidla 2x denně. Tato skutečnost vytváří podmínky pro úzkou a kvalitní oboustrannou spolupráci. Oblast této spolupráce je velká proměnná, každý rok se sejdou v mateřské škole jiní rodiče se svými specifickými možnostmi i motivací a záleží na ředitelích a učitelích každé konkrétní školy, jakými směry spolupráci s rodiči rozvinou. Prostřednictvím následujícího seriálu nabízíme inspiraci, jakým způsobem můžeme ke spolupráci využít různé profese a zájmy rodičů.

Profese a zájmy rodičů jako prostředek možné spolupráce
5.část – Jarní zahradní tvoření
Mgr.
Miroslava
Strakatá
ředitelka MŠ Slunečnice Maršovice, lektorka DVPP
Vycházka s dětmi do přírody
Tematický celek zahájíme vycházkou s dětmi do přírody. Cestou pozorujeme probouzející se jarní krajinu a pobízíme děti ke všímavosti v přírodě v této roční době. Děti slovně popisují hlavní znaky jara, všímají si barev květů, stromů, trávy a dalších rostlin, pozorují pupeny na stromech, které se postupně rozvíjí v listy, porovnávají tvary a velikost listů různých druhů stromů a květin, uskupení různých druhů květenství a listů na stvolech květin a trav apod. Vedeme děti k poznávání přírody také dalšími smysly. Děti čichají k různým druhům květin, keřů i stromů, hmatem zkoumají povrch různých druhů listů, květů, stromové kůry apod. Zařazujeme také poslechové chvilky – děti se zastaví, zavřou oči a v naprostém tichu „poslouchají přírodu“ – sdělují, co slyší, například zpěv ptáků, bublající potůček, vítr ševelící ve větvích, praskající větvičky apod. Důležité je, aby si děti prostřednictvím pobytu v přírodě uvědomily hlavní charakteristiku jara a vnímaly přírodní prostředí kolem s

Související dokumenty

Pracovní situace

Vztah rodičů a školy pohledem práva
Zákonný zástupce
Spolupráce rodiny a školy
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Komunikační strategie školy - šablony
Právo na informace o dítěti partnera (nevlastním dítěti)
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Nesouhlas zákonného zástupce žáka s nošením roušek
Základní stavební prvky komunikace s rodiči
Trestný čin pomluvy spáchaný rodičem
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Neshody při žádosti o odklad povinné školní docházky
Informování zákonného zástupce o povinnosti předškolního vzdělávání dítěte a možných způsobech jejího plnění
Odvolací řízení, přezkumné řízení, správní žaloba při nesouladu rodičů ohledně vzdělávání dítěte
Volba ZŠ a postup v případě neshody rodičů
ČSSZ: Informace pro rodiče a školská (obdobná) zařízení
Manuál krizové komunikace
Jak vytvořit správně online „rodičák“?

Články

Profese a zájmy rodičů jako prostředek možné spolupráce - 2. část
Profese a zájmy rodičů jako prostředek možné spolupráce - 3. část
Profese a zájmy rodičů jako prostředek možné spolupráce. 4. část - Podzimní tvoření - dýňování
Profese a zájmy rodičů jako prostředek možné spolupráce. 1. část - Malujeme, kreslíme a tvoříme...