Škola má možnost podporovat duševní zdraví či wellbeing dětí a žáků více než kterákoli jiná instituce a zároveň je wellbeing důležitou součástí vzdělávacího procesu. Náš pohled při práci ovlivnilo mimo jiné učení J. A. Komenského, kde nás oslovuje myšlenka rozvoje lidskosti, a učení A. Adlera, zejména potřeba porozumět prožívání a posilovat zdroje, dodávat odvahu. Chceme sdílet, jak podporujeme pedagogy, aby uměli s tímto konceptem nakládat, a jaké je naše další směřování.
Podpora rozvoje kompetencí v oblasti duševního zdraví pro pedagogy i žáky
Sdílení dobré praxe z Pedagogicko-psychologické poradny Královéhradeckého kraje
Mgr. Bc.
Jitka
Musilová
DiS.
psycholožka, metodička prevence, supervizorka pro oblast školství;
Za podpory Fondů EHP a Norska 2014–2021 v rámci programu Zdraví realizuje tým metodiků prevence při Pedagogicko-psychologické poradně a Speciálně pedagogickém centru Královehradeckého kraje
projekt Posilování kompetencí pedagogických pracovníků škol a školského poradenského zařízení i dětí a dospívajících v