Třístranné konzultace žák-rodič-učitel a formativní přístup. Dobrá praxe ze Základní a Mateřské školy Tehov

Vydáno: 7 minut čtení

Třístranné třídní schůzky, jejichž aktivním účastníkem je i samotný žák a při nichž učitel sehrává roli průvodce či facilitátora, neodmyslitelně patří k moderní škole současnosti. Přes možnou organizační náročnost mají nesčetné výhody, posilují spolupráci rodičů se školou, aktivní zájem dítěte o učení, ale i vztahy mezi účastníky konzultace. V tomto článku přinášíme krátké empirické ukotvení třístranných schůzek a zejména příklad dobré praxe ze Základní a Mateřské školy Tehov, kde třídní schůzky touto formou realizují již pět let a od školního roku 2023/2024 zvyšují kvalitu vzdělávání také postupným přechodem ze známek na formativní pojetí školního hodnocení. Tímto článkem chceme kromě ukázky inspirativní praxe dodat odvahu těm, kteří mají ze zavádění formativního hodnocení nebo tripartit obavy.

Třístranné konzultace žák-rodič-učitel a formativní přístup
Dobrá praxe ze Základní a Mateřské školy Tehov
Michal
Ševčík,
student gymnázia, spoluautor osvětového webu Co nevíte o škole (www.coneviteoskole.cz)
Třístranné třídní schůzky
Obvykle si pod pojmem třídní schůzky odborná i širší veřejnost představí setkání rodičů s třídním učitelem, který informuje o organizačních záležitostech, případně rodičům rozdá papírky s prospěchem jejich dětí v podobě známek. Podle zjištění Šeďové (2009) tradiční třídní schůzky rodiče