Po malých krocích ke zvolenému cíli

Vydáno:

V minulém článku jsme se naučili používat techniku „balance wheel“ (kruhu rovnováhy) pro definování klíčové oblasti, na kterou se chceme zaměřit a kterou chceme zlepšit. Máme rozhodnuto, máme cíl, víme, kam se chceme dostat a co chceme udělat. Ale najednou nás zachvátí zvláštní strnulost a vůbec se nám nic dělat nechce, cíl se zdá být moc velký a těžko dosažitelný, změny náročné a už dopředu se cítíme vyčerpaní. Existuje malý trik, jak tyto pocity překonat a k cíli úspěšně vykročit – říká se mu KAIZEN.

„Cesta, která má tisíce mil, musí začít prvním krokem.“ Lao‘C

Při vykročení k cíli nebo změně totiž musíme překonat problém, který nám způsobuje sám náš mozek a jeho obavy ze změny. Mozek prošel roky lidské evoluce, měnil se a vyvíjel. Nyní máme v podstatě tři rozdílné mozky, které spolu musí koexistovat a které svému majiteli občas dávají protikladné informace. Nejstarší mozkový kmen je zodpovědný za základní instinkty. O něco mladší část nazvaná limbický systém řídí především emoce, hodnotí a posuzuje okolí a obsahuje amygdalu, která spouští v případě nebezpečí

Související dokumenty

Pracovní situace

Stres v osobním a pracovním životě učitele
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Mediální vzdělávání
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Kdy použít hlavičkový papír
Kalendář
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Školní vzdělávací program - metodické materiály
Revize RVP
Komunikační strategie školy - šablony
Datové schránky pro školy
Finanční gramotnost - modelové úlohy

Poradna

Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Výuka Aj
Přestup žáka cizince
Postup školy v případě, že přijatá žákyně se neúčastnila vzdělávání a zákonný zástupce nekomunikuje
Změna druhého cizího jazyka
Podpůrná opatření od 1. 1. 2026