Měření kvality ovzduší jako střípek v mozaice vzdělávání orientovaného na potřeby "skutečného" života a rozvíjení občanské angažovanosti žáků

Vydáno: 7 minut čtení

Více než padesát žáků naší školy od první až do deváté třídy se stalo v minulém měsíci asistenty vědců z Masarykovy univerzity – zapojili se do unikátního výzkumu s cílem monitorovat kvalitu ovzduší a zkvalitnit život v Brně1). Příští rok naši žáci vyjedou na výzkumný zahraniční výjezd do německé partnerské školy a přivítají své německé kolegy v Brně v rámci programu Erasmus+. Nejedná se o jednorázové akce, ale o střípky zapadající do širší filozofie vzdělávání, kterou bych chtěl v tomto článku představit.

Měření kvality ovzduší jako střípek v mozaice vzdělávání orientovaného na potřeby „skutečného“ života a rozvíjení občanské angažovanosti žáků
Ing.
Miroslav
Mráz
učitel informatiky v laboratorní škole LABYRINTH – gymnázium a základní škola Brno, vedoucí DIGI centra a Lego inovačního studia Brno při Elixíru do škol
Předpoklady vzdělávání pro budoucnost
Při vstupu do naší školy uvidíte na schodišti vylepený citát otce myšlenky laboratorních škol Johna Deweyho,