Účetnictví, financování, rozpočet - strana 6

Ustanovení § 6 odst. 6 vyhlášky č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, v platném znění, uvádí případy povinného osvobození od úplaty za předškolní vzdělávání. Uvedené ustanovení se vztahuje pouze na veřejné školy, tj. na školy zřízené státem, krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí.
Vydáno: 23. 03. 2017
Z pohledu elektronické evidence tržeb
Vydáno: 17. 03. 2017
S řešením dlužného školného se čím dál častěji potýkají nejen soukromé školy různého stupně, ale i mateřské školy. Vzhledem k tomu, že ředitelé škol obvykle nejsou právníci, může v postupu při vymáhání dluhu dojít k pochybení.
Vydáno: 12. 12. 2016
Žádost o souhlas se zřízením funkce asistenta pedagoga do 31. 8. 2016
Vydáno: 15. 11. 2016
Jste ředitelkou/lem mateřské nebo základní školy a rádi byste zažádali o finanční podporu z OP VVV na aktivity uvedené ve výzvách na šablony pro MŠ a ZŠ, ale nevíte jak správně postupovat? Právě z tohoto důvodu pro Vás pracovníci Řídicího orgánu OP VVV připravili níže uvedený přehled základních doporučení a rad, které byste neměli opomenout.
Vydáno: 22. 10. 2016
K odhlášení dítěte z docházky do MŠ může dojít nejen s ukončením ke konci měsíce, kdy ohledně platby za daný měsíc nevznikají pochybnosti, ale i k datu kdykoli v průběhu měsíce. Dochází pak ke sporům ohledně zaplacení úhrady za předškolní vzdělávání.
Vydáno: 11. 10. 2016
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV) Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy je jedním z tematických programů, ze kterých lze čerpat finanční prostředky ze strukturálních a investičních fondů Evropské unie, a to až do roku 2023. Finanční příspěvek z EU pro dané období činí 2,8 mld. EUR.
Vydáno: 18. 07. 2016
Z ustanovení § 119 školského zákona vyplývá, že kromě školního stravování a stravování zaměstnanců školy mohou zařízení školního stravování zajišťovat také stravování „dalších osob“, a to za úplatu.
Vydáno: 06. 04. 2016
Vzdělávání je v souladu s ústavou založeno na rovném přístupu bez ohledu na majetek nebo jiné postavení a na zásadě bezplatného základního a středního vzdělávání státních občanů České republiky nebo jiného členského státu Evropské unie ve školách, které zřizuje stát, kraj, obec nebo svazek obcí. Toto právo vychází z Usnesení předsednictva České národní rady č. 2/1993 Sb., o vyhlášení Listiny základních práv a svobod jako součásti ústavního pořádku České republiky. Listina v čl. 33 uvádí, že každý má právo na vzdělání. Občané mají právo na bezplatné vzdělání v základních a středních školách, podle schopností občana a možností společnosti též na vysokých školách.
Vydáno: 18. 06. 2015
Podle § 5 odst. 1 písm. f) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, každý povinný subjekt musí pro informování veřejnosti ve svém sídle a svých úřadovnách zveřejnit na místě, které je všeobecně přístupné, jakož i umožnit pořízení jejich kopie, mimo jiné sazebník úhrad za poskytování informací. V sazebníku povinný subjekt sděluje, že opatření informací si vyžádá určité náklady, že povinný subjekt může po právu žádat jejich úhradu a předkládá žadateli možnost tyto náklady akceptovat a uhradit, nebo neuhradit.
Vydáno: 22. 03. 2015
Podíl rodičů na úhradě příspěvku stanoví ředitel zařízení rozhodnutím. Toto rozhodnutí je rozhodnutím ve správním řízení.
Vydáno: 03. 02. 2013
Vydáno: 03. 02. 2013
Inventarizací majetku a závazků rozumíme zjištění skutečného stavu veškerého majetku a závazků, jeho porovnání se stavem v účetnictví, posouzení výše ocenění majetku, závazků a vypořádání případných (inventarizačních) rozdílů. Stav majetku a závazků takto ověřují účetní jednotky zejména ke dni řádné účetní závěrky, případně ke dni mimořádné účetní závěrky. Na téma inventarizace jsou pro uživatele dostupná samostatná pojednání (knihy), která obsahují popis postupů do všech podrobností a jsou jistě užitečná zejména pro práci jmenovaných inventurních a inventarizačních komisí.
Vydáno: 10. 01. 2013
Vyhláška č. 270/2009 Sb., o inventarizaci majetku a závazků byla vydána v souladu s ustanovením § 29 odst. 4 zákona o účetnictví (dále ZoÚ) a v souladu s ustanovením § 30 odst. 5 ZoÚ. Požadavky vyhlášky ve srovnání s požadavky zákona o účetnictví jsou uvedeny ve značné podrobnosti. Vyhláška stanoví inventarizační činnosti, kterými vybrané účetní jednotky zajišťují a které jsou nutné pro vyhotovení inventurních soupisů, dodatečných inventurních soupisů, inventurních zápisů, inventurních závěrů a k vyhotovení dalších souvisejících účetních záznamů.
Vydáno: 10. 01. 2013
Vnitřní přepisy náleží také k nezbytné dokumentaci. Ve smyslu všech dosud uvedených pravidel a zásad je povinností organizace zpracovat samostatnou směrnici pro inventarizaci, která by měla respektovat všechna právní ustanovení a specifické podmínky dané organizace.
Vydáno: 10. 01. 2013
Cílem tohoto pojednání je seznámit uživatele (řídící pracovníky) srozumitelnou formou s obsahem a podstatou účetnictví do té míry, aby mohli vykonávat dohled nad vykonávanou činností. Dílčím cílem je zdůraznění významu účetnictví pro řídící a kontrolní procesy v každé organizaci, bez rozdílu organizačně právního uspořádání. Zároveň je na příslušných místech zdůrazněno, že podle stanoveného principu odpovědnosti je vedoucí pracovník / ředitel školy plně odpovědný za odpovídající úroveň vedení účetnictví ve smyslu naplnění úkolu a cíle daného procesu.
Vydáno: 06. 01. 2013