Organizace školy - strana 30

  • Článek
Paní Irenka žije v domově pro seniory řadu let a pokaždé, když se s ní setkáme, tak nás překvapí něčím novým. To, že nám za tu dobu prozradila několik osvědčených receptů, a dokonce děti učila vařit, bylo skvělé. Ale teď v rámci naší nové soutěže se pochlubila také tím, jak doma pekli chleba. Její vyprávění bylo natolik zajímavé, že se o ně rádi podělíme i se všemi, kdo by si chtěli podle receptu paní Irenky výborný kváskový chléb upéct.
Vydáno: 23. 08. 2022
  • Článek
Děti ze školní družiny vyhlásily novou soutěž. Tentokrát se zaměřily na nejrůznější pochoutky, které se dají jist na chlebu i s chlebem. Jaké recepty přijdou a co všechno se v nápadníku v průběhu soutěže objeví, to uvidíme. Ale první nápady už jsou tu, a proto je nabízíme všem, co rádi vaří.
Vydáno: 23. 08. 2022
  • Článek
Přemýšlejí děti nad tím, co jedí? Vědí, odkud se vzaly potraviny na jejich talířku? Mají možnost vyzkoušet si přípravu jednoduchého pokrmu? Dáváme jim příležitosti k bližšímu poznávání například jednotlivých druhů ovoce a zeleniny? Mohou je děti s pomocí dospělých samy zpracovat? Následující seriál nabízí inspiraci, jakým způsobem můžeme děti blíže seznamovat s plody a rostlinami, které samy vypěstují. Jak se dostane rajské jablíčko na náš talíř - plody a semena
Vydáno: 23. 08. 2022
  • Článek
Ráda bych se s vámi podělila o praktické zkušenosti z oblasti tvorby kladného klimatu organizace, vytváření pracovních podmínek pro zaměstnance a možnosti vylepšování stravovacích podmínek pro naše strávníky, včetně obohacování jídelníčku. Nečekejte školení managementu, ale pouhé sdílení dobré praxe.
Vydáno: 23. 08. 2022
  • Článek
Brambory patří po pšenici, kukuřici a rýži mezi nejdůležitější plodiny na světě. Pochází z Jižní Ameriky, z pohoří Andy. K nám se dostaly v 17. století z Holandska a Německa. Tehdy se jim říkalo zemské jablko. Později se vozily z Pruska a lidé je nazývali podle Branibor brambury, odtud snad název dnešní, brambory. Bramborám se také říká potrava chudých, to ovšem neznamená, že by samy byly chudé. Opak je pravdou.
Vydáno: 23. 08. 2022
  • Článek
Demokratická kultura školy není výsadou vyvolených, daří se ji rozvíjet na všech školách, které o to stojí. Aktuálně se její podpoře prostřednictvím žákovských parlamentů, participace žáků na chodu školy, usazení hodnot a posilování vztahů uvnitř školy i s okolní komunitou věnuje několik pražských středních odborných škol.
  • Článek
Kateřina Kuthanová je studentkou Gymnázia Jana Nerudy v Praze a ve svých 16 letech se díky stipendijnímu programu ASSIST vydala na střední školu v americkém New Yorku. Program, který v Česku zprostředkovává nadace Bakala Foundation, pomohl Katce pokrýt většinu nákladů na roční pobyt a studium na soukromé střední škole The Stony Brooks School. V našem rozhovoru se středoškolačka podělí o své zkušenosti s příjímacím řízením do programu ASSIST, o to, jak vnímá rozdíl výuky v USA a v ČR, co jí pobyt dal nebo jak zvládla návrat zpět na českou školu.
Vydáno: 23. 08. 2022
  • Článek
Přemýšlíte nad duševním zdravím svých žáků? Máte zájem svým studentům předávat nejen vědomosti, ale i formovat jejich charakter? Pokud si občas položíte tyto otázky, nejste sami. Podobné otázky si kladl i prof. PhDr. Jan Hábl, Ph.D. z Univerzity Hradec Králové, zakladatel Centra rozvoje charakteru (CERC) a garant projektu Komenský – Příběhy lidskosti.
Vydáno: 23. 08. 2022
  • Článek
Maturity během posledních dvou let zaznamenaly velké změny. Žák, který se rozhodl uplatnit mezinárodní certifikát nebo certifikáty ICT u maturity, plnohodnotně nahradí celou profilovou zkoušku z informatiky, popř. alespoň její část. Ověřované vědomosti odráží aktuální potřeby trhu práce a běžného života jedince ve společnosti.
Vydáno: 23. 08. 2022
  • Článek
MŠMT vyhlásilo pokusné ověřování uznávání mezinárodních Advanced Placement (AP) zkoušek v profilové části maturity. AP zkoušky jsou celosvětově uznávané oborové zkoušky, které v angličtině skládá každoročně pět milionů středoškoláků na celém světě. Českým středoškolákům se tak s podporou MŠMT otevírá unikátní příležitost získat známku z oborové zkoušky s mezinárodní platností.
Vydáno: 23. 08. 2022
  • Článek
Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ usiluje o to, aby absolvent vstupující na trh práce byl schopný se pružně adaptovat na nové podmínky, reagovat na nové tendence a trendy a být připraven se dále rozvíjet a vzdělávat.
Vydáno: 23. 08. 2022
  • Článek
Článek je zaměřen na důležité typické nebo nové činnosti střední školy nebo nové skutečnosti, které činnost střední školy ovlivňují, v průběhu 1. pololetí školního roku 2022/2023. Jestliže se některá činnost nebo skutečnost vztahuje pouze na střední školy určitého zřizovatele [zřízené státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí (dále jen „veřejné“), soukromé, církevní], je tento fakt uveden.
Vydáno: 01. 09. 2023