Rodičovské schůzky

  • Článek
Třístranné třídní schůzky, jejichž aktivním účastníkem je i samotný žák a při nichž učitel sehrává roli průvodce či facilitátora, neodmyslitelně patří k moderní škole současnosti. Přes možnou organizační náročnost mají nesčetné výhody, posilují spolupráci rodičů se školou, aktivní zájem dítěte o učení, ale i vztahy mezi účastníky konzultace. V tomto článku přinášíme krátké empirické ukotvení třístranných schůzek a zejména příklad dobré praxe ze Základní a Mateřské školy Tehov, kde třídní schůzky touto formou realizují již pět let a od školního roku 2023/2024 zvyšují kvalitu vzdělávání také postupným přechodem ze známek na formativní pojetí školního hodnocení. Tímto článkem chceme kromě ukázky inspirativní praxe dodat odvahu těm, kteří mají ze zavádění formativního hodnocení nebo tripartit obavy.
Vydáno: 05. 06. 2025
  • Článek
S rodiči našich žáků a žákyň pravidelně komunikujeme prostřednictvím zpráv v Bakalářích. Se dvěma zástupci z každé třídy, kteří tvoří hlavní výbor Spolku příznivců obchodní akademie, se pravidelně dvakrát ročně vždy před třídními schůzkami scházíme, abychom projednali novinky, zhodnotili uplynulé období a aby členové a členky výboru schválili využití finančních prostředků z fondu spolku, který tvoří příspěvky rodičů. Tito zástupci pak ve svých třídách o všem informují ostatní rodiče na následných třídních schůzkách.
Vydáno: 05. 06. 2025
  • Článek
Ředitel naživo je dvouletý akreditovaný vzdělávací program pro dvojice/trojice z vedení škol. Je určen pro ředitele základních a středních škol a jejich zástupce, kteří mají motivaci pracovat na tom, aby se děti v jejich školách učily naplno a s radostí, a chtějí své zkušenosti sdílet. V sérii rozhovorů si budeme v tomto školním roce povídat s absolventy programu o využití získaných znalostí a dovedností ze vzdělávacího programu v životě školy. V dnešním rozhovoru se zaměříme na zavádění triád, tedy setkávání učitel – žák – rodič.
Vydáno: 24. 09. 2024
  • Článek
Jsou věci, na které vás během studia zapomněli upozornit. Jednou takovou je, že součástí práce třídního učitele bude hovořit s rodiči, se kterými mluvit nepotřebuje.
Vydáno: 18. 04. 2023
  • Článek
Tzv. klasické třídní schůzky1) jsou v hovorech na Lince pro rodinu a školu 116 000 tématem, které je obvykle zmíněno jen okrajově. A jak už z povahy naší práce plyne, málokdy z nich volající odcházel ne snad nadšen, ale aspoň s pocitem, že byl ve škole vítán a s obnovenou důvěrou, že si pro své dítě vybral dobrou školu. Co může škola udělat, aby takových rodičů bylo více?
Vydáno: 24. 01. 2023
  • Článek
Třídní schůzky představují tradiční interakci a důležitý komunikační kanál mezi školou a rodiči. Co je však pojmout trochu netradičně? I z třídních schůzek totiž můžete vykouzlit příjemné příležitosti k utužení vztahů a spolupráce s rodiči, co se vzdělávání dětí týká. Nechte se inspirovat konceptem Roberta Čapka nebo praxí ze škol, které se rozhodly zavést nové pojetí.
Vydáno: 16. 11. 2022
  • Článek
Jedním z evergreenů, který se na Lince pro rodinu a školu 116 000 objevuje, jsou stížnosti a stesky rodičů na všemožná jednání na půdě školy. V tomto článku bych se s vámi proto ráda podělila o postřehy, proč tomu tak je, a nápady, které mohou rodičům návštěvu školy zpříjemnit a naladit je ke spolupráci se školou.
Vydáno: 21. 10. 2022
Vydáno: 01. 11. 2024
  • Článek
Netradiční rodičovské schůzky – 2. část Mgr. Miroslava Strakatá ředitelka MŠ Slunečnice Maršovice, lektorka DVPP Navázání kvalitního partnerského vztahu s rodiči, kteří hlásí své dítě do naší mateřské školy...
Vydáno: 22. 03. 2022
  • Článek
Schůzky s rodiči realizuje každá mateřská škola v různých časových frekvencích. Co je cílem a účelem těchto schůzek a jak je udělat pro rodiče zajímavější? Co při realizaci schůzek neopomenout? Jakým způsobem vtáhnout rodiče prostřednictvím schůzek do školního společenství a vytvořit vzájemně spolupracující komunitu? Pojďme prostřednictvím následujícího miniseriálu nahlédnout do zákulisí života mateřských škol.
Vydáno: 18. 01. 2022
Situace posledních měsíců převedla do online podoby mnoho aktivit, u kterých to nebylo zvykem. Nejčastěji se pochopitelně jednalo o online výuku a její různé formy, ale školy často přešly do online formy i třeba se zápisy prvňáčků. Další na řadě byly logické online rodičovské schůzky. A protože se opět blíží doba rodičovských schůzek, podíváme se na to, jak takový online „rodičák“ správně vytvořit. Není na tom nic náročného, jen je potřeba dodržet pár pravidel. A kdo ví, třeba se vám to tak zalíbí, že příště nebude chtít jinak a třeba přijdou i rodiče, kteří na klasické „rodičáky“ nikdy nedorazili.
Vydáno: 16. 12. 2020