Rodičovské schůzky netradičně - 1. část

Vydáno: 11 minut čtení

Schůzky s rodiči realizuje každá mateřská škola v různých časových frekvencích. Co je cílem a účelem těchto schůzek a jak je udělat pro rodiče zajímavější? Co při realizaci schůzek neopomenout? Jakým způsobem vtáhnout rodiče prostřednictvím schůzek do školního společenství a vytvořit vzájemně spolupracující komunitu? Pojďme prostřednictvím následujícího miniseriálu nahlédnout do zákulisí života mateřských škol.

Rodičovské schůzky netradičně – 1. část
Mgr.
Miroslava
Strakatá
ředitelka MŠ Slunečnice Maršovice, lektorka DVPP
Navázání kvalitního vzájemného vztahu s rodiči
Výhodou mateřské školy na rozdíl od jiných druhů škol je možnost užší spolupráce s rodiči. Učitelé se v předškolních zařízeních potkávají s rodiči obvykle dvakrát denně – v ranních hodinách při předávání dítěte učiteli a v odpoledním (případně poledním) čase při vyzvedávání dítěte. V této době není příliš času na delší rozhovory, ale přesto se při této příležitosti často odehraje krátký dialog učitele a rodiče zpravidla ve smyslu krátké informace, například o zdravotním stavu nebo psychickém rozpoložení dítěte, o tom, co v daný den dítě dobře zvládlo, jak jedlo, o jeho vztazích s kamarády – pokud se jedná o něco zásadnějšího (například pochválíme dítě za pomoc kamarádovi, nebo naopak potřebujeme vyřešit zásadnější konflikt mezi dětmi, ať již ublížilo ono dítě, nebo bylo