Platová třída
Ředitel základní školy má v záměru jmenovat do funkce nového statutárního zástupce. Nyní tento pracovník vykonává funkci zástupce ředitele v jednom z útvarů organizace, a je zařazen ve 12. platové třídě. Vzhledem ke stutečnosti, že v organizaci jsou v dalším útvaru někteří pedagogové zařazeni ve 13. platové třídě, se domnívám, že při tomto jmenování by měl být tento "nový" statutární zástupce zařazen do zmiňované 13. platové třídy, neboť v opačném případě by v nepřítomnosti ředitele školy řídil "podřízené", kteří jsou zařazeni ve vyšší platové třídě, což podle mého právního názoru by nebylo v souladu s platnou legislativou.
Ptám se, zda je můj názor správný.
Výchovné poradkyni byla od 1. 9. 2024 změněna platová třída z 12. na 13. Má zástupkyně pro teoretické vyučování automaticky nárok na zvýšení platové třídy z 12. na 13. z pozice vedoucí úseku, do kterého jako učitelka spadá i výchovná poradkyně? Školní poradenské pracoviště, ve kterém působí výchovná poradkyně jako vedoucí, je doposud řízeno přímo ředitelem, který pravidelně svolává porady a projednává a přiděluje úkoly jednotlivým členům tohoto pracoviště.
- Článek
Platový tarif zpravidla tvoří největší část platu zaměstnance. Rozhodujícím pro jeho správné určení je korektní zařazení zaměstnance do platové třídy. V tomto článku popíšu, jak postupovat při zařazení zaměstnance do platové třídy.
Jsme základní škola a máme projekt Imlementace reformy - Národní plán obnovy. V rámci projektu zaměstnáváme kariérového poradce, který není pedagogickým pracovníkem. Do které platové tabulky a platové třídy ho máme zařadit?
Doplnění otázky: kariérový poradce prostřednictvím kariérových technik, metod a postupů poskytuje poradenské služby, jejichž cílem je pomáhat a podporovat jednotlivce nebo skupiny osob v jakémkoliv věku při rozhodování v otázkách vzdělávání, profesní přípravy, volby zaměstnání a rozvoji kariéry v kterékoliv fázi jejich života.
- Článek
Platový tarif zpravidla tvoří největší část platu zaměstnance. Rozhodujícím pro jeho správné určení je správné zařazení zaměstnance do platové třídy. V tomto článku popíšu, jak postupovat při zařazení zaměstnance do platové třídy.
Pedagogický pracovník pracuje v tomto školním roce na 2. stupni základní školy a zároveň vykonává funkci výchovného poradce. Tento pracovník je zařazen do 13. platové třídy (dále PT). Z tohoto důvodu je zařazen i zástupce ředitele pro 2. stupeň do 13. PT, protože nemůže řídit zaměstnance zařazeného ve vyšší platové třídě. Od září je však v plánu, že daný pedagogický pracovník bude z organizačních důvodů vyučovat 8 VH v pátém ročníku, tzn. na 1. stupni. Je možno, popř. je to povinnost zaměstnavatele, zařadit kromě zástupce ředitele pro 2. stupeň i zástupce ředitele pro 1. stupeň do 13. PT, a to po dobu, pokud bude daný pedagog na 1. stupni vyučovat?
- Článek
Potkaly se nejen jednou – a ne u Kolína, advokátka s ředitelkou a povídaly si o všem možném. A také o právních věcech ve školství. A díky spojení školské praxe a právní teorie vznikla tato série rozhovorů, se kterými se setkáváte po celý školní rok 2023/2024. Zamýšlíme se nad personálními záležitostmi ředitele školy a vymýšlíme, jak nastavit personální činnosti co nejlépe. Minule jsme si povídaly o odborné kvalifikaci pedagogických pracovníků a dnes se podíváme na to, jak je to s jejich odměňováním.
Lze zařadit ekonomku základní školy do 11. platové třídy na základě následujících činností, které prokazatelně vykonává:
- zajišťování systému financování organizace prostřednictvím více zdrojů financování,
- zpracování analýz efektivnosti vynakládaných finančních prostředků a předkládání návrhů opatření ke zlepšení efektivnosti hospodaření?
Zaměstnankyně má střední vzdělání s maturitní zkouškou, práci vykonává svědomitě a kvalitně již řadu let, proto je zařazena momentálně v 10. platové třídě, pro kterou nesplňuje vzdělání.
Nepedagogický zaměstnanec vykonává mj. práci v oblasti spisové služby a archivu základní školy. V praxi to znamená, že důležité příchozí dokumenty eviduje v rámci jednouživatelské sw GORDIC. Obdobně i v případě odchozích dokumentů. Dále pracuje s datovou schránkou organizace, tzn. že odesílá požadovaní dokumenty a eviduje došlé zprávy. Směřuji k otázce, zda tento pracovník by měl být zařazen: a) 6. platová třída 1. Komplexní zajišťování spisové služby a předarchivní péče o dokumenty. 4. Provádění doručování a úkonů prostřednictvím datových schránek ve stanoveném rozsahu. nebo b) 7. platová třída 2. Komplexní zajišťování spisové služby elektronicky a zajišťování doručování a provádění úkonů prostřednictvím datových schránek. Do jaké platové třídy ho máme zařadit?
Do jaké platové třídy má být zařazen koordinátor ŠVP na střední škole?
Zařazování učitelů do platových tříd podle Metodického výkladu k odměňování pedagogických pracovníků a ostatních zaměstnanců škol a školských zařízení a jejich zařazování do platových tříd podle katalogu prací, č.j.: MSMT- 71/2020-4, září 2021
Prosím o odpověď na následující otázku.
1. 3. 2023 k nám na základní školu nastoupila zaměstnankyně na pozici učitelky v mateřské škole. Platová třída 9, stupeň 4. Má tato vzdělání:
- střední vzdělání - obor sociální péče - sociálněsprávní činnost - studium ukončené maturitou
- vyšší odborné vzdělání - obor letecká doprava v ČR - studium ukončené absolutoriem
- dvouleté střední vzdělání - obor předškolní a mimoškolní pedagogika - studium ukončené maturitou
Splňuje dosaženou praxi vyššího odborného vzdělání, i když ho dosáhla v jiném oboru, tzn. v letecké dopravě? Děkuji za odpověď.
Faktory, které mají vliv na zařazení do platové třídy.
Na zařazení do platové třídy mají vliv dva faktory: 1) nejnáročnější druh vykonávané nebo řízené práce; 2) vzdělání zaměstnance.
Zaměstnavatel posoudí náročnost druhu práce, a tím i platovou třídu, podle nařízení vlády č. 222/2010 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Pokud není určitá práce v tomto nařízení uvedena, zařadí se zaměstnanec do platové třídy, která je srovnatelná s vykonávanou prací.
- Článek
Správné zařazení vychovatele školní družiny do platové třídy je problém, se kterým se potýká většina škol. V tomto článku vysvětlím, co je pro správné zařazení do platové třídy rozhodné a jak by měl zaměstnavatel při zařazení do platové třídy postupovat.
Ráda bych se zeptala, zda výchovný poradce na škole s 1. stupněm do 150 žáků (ZŠ a MŠ) má mít sníženou přímou pedagogickou povinnost z 22 hodin na 21 hodin – o 1 hodinu i v případě, že nemá vystudováno specializační studium pro výchovné poradce 250 hodin? Předpokládám, že zařazení v platové třídě 12 je v tomto případě v pořádku, pokud není vystudovaný ani doposud nezahájil studium.
- Článek
Problematika zařazování ředitelů a ředitelek mateřských škol do platových tříd je v poslední době velmi diskutovaným tématem. Také veřejný ochránce práv se jím zabýval ve dvou šetřeních. Přestože již několik let existuje metodický pokyn vydaný Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, který je pravidelně aktualizován, stále v praxi dochází k nejasnostem. Článek si proto klade za cíl především osvětlit, do které platové třídy mohou zřizovatelé ředitele a ředitelky (samostatných) mateřských škol zařadit.
- Článek
Téma platů pedagogických pracovníků se v různě silných vlnách prohání českými médii a sociálními sítěmi. A to zpravidla ve chvílích, kdy zintenzivní boj o každé procento navýšení v platových tabulkách či se objeví nová data popisující aktuální stav. Všechny související diskuse spojují silné emoce, ačkoliv mnohdy stojí jen na spekulacích, co a jak bude, či statistikách, o jejichž zdrojových datech víme pramálo.
Může být zaměstnán student jako učitel na prvním stupni, příp. jako učitel předmětu speciálně-pedagogické péče, který je v současné době ve 2. ročníku studia oboru Speciální pedagogika-kombinované studium a má titul Bc. na jiné, nepedagogické vysoké škole? Zařazen v 11. platové třídě? S tím, že jako nekvalifikovaný má smlouvu na dobu určitou? Je možné zaměstnat učitele ZUŠ jako učitele hudební výchovy na druhém stupni ZŠ?
- Článek
Dle Katalogu prací se do 10. platové třídy zařazují učitelé, kteří mají v náplni práce „tvorbu a koordinaci školního vzdělávacího programu mateřské školy nebo tvorbu vzdělávacích programů pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami a individuálních vzdělávacích programů”. Je nějakým nařízením blíže specifikováno, co znamená „tvorba vzdělávacích programů pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami a individuálních vzdělávacích programů”? Běžně se do této skupiny řadí tvorba IVP. Můžeme tedy do této kategorie zařadit také tvorbu plánů pedagogické podpory? Je blíže specifikováno, zda tyto programy musí být v písemné podobě? Lze do 10. platové třídy zařadit pedagoga, který tvoří program pro děti se SVP a individuální vzdělávací program – myšleno činnost, nikoli písemný plán (například
v rámci skupin pro jazykovou přípravu, individuálních chvilek během dne atp.)?