Tomáš Chrobák: Adaptivní a hravý Eduten mění přístup k výuce matematiky

Vydáno: 9 minut čtení

Finské školství je dlouhodobě inspirací pro mnohé země, včetně České republiky. Jeho důraz na smysluplnost, pohodu ve výuce i využívání digitálních nástrojů zcela bez stresu přináší výsledky, o kterých se často mluví s obdivem. Jedním z nástrojů, který právě z Finska přichází a získává si pozornost i v Česku, je platforma Eduten – digitální prostředí pro výuku matematiky, jež klade důraz na radost z učení, adaptivní přístup a chytrou práci s daty. Mezi první, kteří se této platformě u nás začali věnovat systematicky, patří pedagog, didaktik i laureát Global Teacher Prize Tomáš Chrobák. A právě jeho jsme oslovili, abychom se dozvěděli více. Co Eduten umí, proč má smysl se o něj zajímat a jaké výzvy i příležitosti jeho zavádění do českých škol přináší?

Tomáš Chrobák: Adaptivní a hravý Eduten mění přístup k výuce matematiky
Mgr.
Michaela
Váchová
Spolupracovnice Řízení školy
Pane Chrobáku, co vás přivedlo k tomu, že jste začal právě Eduten používat?
Byla to vlastně náhoda. Oslovil mě Ondřej Karpíšek s tím, že přináší do Česka zajímavou finskou platformu pro výuku matematiky. Přiznávám – byl jsem zpočátku dost skeptický. Nejsem žádný „ajťák“ a různé aplikace jsem do výuky dřív příliš nezapojoval. Ale zmínky o tom, že Eduten využívá umělou inteligenci, že zlepšení výsledků žáků je okolo 40 % a bylo opakovaně ověřeno finskými výzkumy a že jde o jeden z nejúspěšn