Umělá inteligence (AI) už dávno není novinkou – ale její vliv na vzdělávání, vztahy i duševní zdraví žáků se teprve začíná naplno projevovat. Přináší nové příležitosti, ale také zásadní výzvy pro učitele a školské preventisty: otázky odpovědnosti, etiky, ochrany soukromí, citové závislosti i hranic mezi realitou a manipulací.
Začněme s dětmi mluvit o AI (dříve, než přijde problém)
Diana
Burdová
ředitelka Linkin Sphere, z. s.
Proč řešit umělou inteligenci ve školství právě teď?
„Paní učitelko, když mi AI napíše sloh a já si ho jen zkontroluju, je to podvod?“ Otázka, která ve třídách zaznívá čím dál častěji. Děti se dnes s umělou inteligencí (AI) setkávají denně – často nevědomky – v mobilech, na sociálních sítích, ve vyhledávačích nebo při hraní her. Mnozí ji cíleně využívají pro generování obrázků, získávání rychlých (ale