Profesor Zdeněk Matějček žije s námi

Vydáno: 6 minut čtení

Blíží se dvacet let od jeho odchodu a uplynula stovka let od jeho narození… Znovu a znovu jsme stavěni před podobné otázky, které na základě moudré zkušenosti i výzkumy podloženého poznání řešil on. Často jsou formulovány nově, ale jejich jádro bývá stejné: Jaké jsou podmínky harmonického vývoje dítěte, jež zvyšují šanci, že z dítěte vyroste zdravě odolný, a přitom empatický a s druhými solidární dospělý?

V každé takové situaci jsem vděčný za jeho jasné postoje, vyjádřené zpravidla nemnoha srozumitelnými slovy. S potěš

Související dokumenty

Pracovní situace

Psychologická a psychoterapeutická pomoc cizincům postiženým válkou na Ukrajině
Metodika k institucionalizaci podpůrných pedagogických pozic
Metodické komentáře k zákonu Lex Ukrajina 2
Metodická informace pro školská poradenská zařízení
Školní psycholog na střední škole
Opatření ve výchově
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Náplň práce školního psychologa
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Vybrané aspekty implementace společného vzdělávání
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných (2. část)
Supervizní a intervizní činnost ve školském a školním poradenském systému
Způsob poskytování poradenských služeb školským poradenským zařízením
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Legislativní rámec vzdělávání žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami daný školským zákonem
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí a mládeže
Rodič, poručník, pěstoun
Nový metodický pokyn k prevenci a řešení šikany
Podpora implementace novely školského zákona z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání