Vybrané specifické úkoly České školní inspekce ve školním roce 2021/2022

V úterý 29. června 2021 schválil ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga po projednání v poradě vedení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2021/2022. Ten je členěn na úkoly stálé, specifické, další a rozvojové. Následující text poskytne stručný komentář k několika vybraným specifickým úkolům, jimž se bude Česká školní inspekce v nadcházejícím školním roce věnovat. Plné znění plánu hlavních úkolů včetně všech příloh s příslušnými podrobnostmi k jednotlivým úkolům je k dispozici na 

www.csicr.cz.

Dopady pandemie na vzdělávání v ZŠ a SŠ
V důsledku mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví ČR a vlády ČR k ochraně obyvatelstva a prevenci nebezpečí vzniku a rozšíření onemocnění covid-19, kterými byla po významné období školních let 2019/2020 a 2020/2021 zakázána osobní přítomnost žáků ve školách, byly školy nuceny na dlouhou dobu přejít na distanční formu výuky. Tato mimořádná situace samozřejmě do procesu vzdělávání a jeho organizace vnesla také řadu výzev a příležitostí do budoucna. Dopady mimořádných opatření, ať už pozitivní (např. zvýšení míry digitalizace vzdělávacího procesu), nebo negativní (např. nerovnoměrnost dopadů distančního vzdělávání na jednotlivé žáky), se tedy logicky promítnoui do období školního roku 2021/2022. Česká školní inspekce si klade za cíl zmapovat a vyhodnotit dopady pandemie na přípravu, organizaci i podobu výuky, na práci ředitelů školi učitelů