Sedět pět hodin v lavici je na úrovni mučení

Vydáno: 13 minut čtení

Herečka, komička a moderátorka, ale i lektorka v oblasti vztahů, vědomí a komunikace. Simona Babčáková je oblíbená pro své nejen komediální role z televize a divadla, životní cesta ji ale přivedla i ke konání besed a přednášek na různá témata spojená s lidským poznáním a vnímáním světa. O tom i o jejích představách o ideálních změnách ve školství, alternativních způsobech výuky ve školách a v nastavení současného systému, ale také o duševním zdraví a hledání sama sebe, jsme si povídali v dnešním rozhovoru.

Sedět pět hodin v lavici je na úrovni mučení
Oliver
Jahn
Vedl rozhovor, spolupracovník redakce Řízení školy.
Před časem jste moderovala akci EduKačina, ke které jste uvedla, že jedním z jejích cílů je nevytvářet frustrované jedince ve školství…
Ano, jak nevytvářet nešťastné jedince, kteří nevědí, kdo jsou, co chtějí v životě dělat a co vlastně cítí. Respektive jak rozvíjet lidské bytosti tak, aby žili spokojené životy v radosti a tvořivosti a byli schopni řešit společně situace, které život přináší.
Myšleno jak děti, tak učitele?
Ano, i učitelé jsou pod obrovským tlakem splnit a zaručit nemožné. I ředitelé. Ale i mnozí rodiče. Já říkám, že nechci dělat bachařku systému, se kterým nesouhlasím. A ničit si vztah s dětmi, které miluji, když mi na našem přátelském vztahu velmi záleží. Od ranního vstávání až po bazírování na znalostech, které jsou často
absurdní
. Musím najít cestu mezi tím, abych dítě nehandicapovala tím, že jsme jiní,

Související dokumenty

Pracovní situace

Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Kvalifikační dohoda
Manuál krizové komunikace
Bílá kniha
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Tematické zprávy České školní inspekce
Základní stavební prvky komunikace s rodiči
Individuální konzultace na půdě školy
Mediální vzdělávání
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Školní vzdělávací program - metodické materiály
Revize RVP
Komunikační strategie školy - šablony
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
VP, středisko výchovné péče a OSPOD
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015

Poradna

Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Přestup žáka cizince
Postup školy v případě, že přijatá žákyně se neúčastnila vzdělávání a zákonný zástupce nekomunikuje
Změna druhého cizího jazyka
Podpůrná opatření od 1. 1. 2026