Je jen málo škol, kde byste nezachytili větu: „S dětmi to ještě jakž takž jde, s těmi se domluvíte. Ale ti rodiče?!“ Ten povzdech je jednak častý, jednak realistický.
Rodiče před vraty - náhled do typologie a stručný manuál k obsluze
Tomáš
Feřtek,
scenárista a dramaturg České televize, spolupracovník informačního střediska o vzdělávání EDUin
Ze skupin, s nimiž v rámci vzdělávání musíte komunikovat, ať už jako ředitel, zřizovatel, nebo úředník vzdělávací politiky, jsou rodiče tou nejkomplikovanější skupinou. Jak pro svou různorodost - a s novými generacemi se druhová pestrost stále zvětšuje -, tak pro nedostupnost - většina rodičů reaguje až v okamžiku krize a pohybuje se víceméně jen ve dvou módech: netečnost a ofenziva. Přesto platí, že bez rodičů se nelze obejít. Jednak při řešení problémů s dětmi, jednak právě oni jsou ta veřejnost, o jejíž podporu školy usilují. Bez nich je těžké prosadit změny ve výuce, přinejmenším je třeba, aby aktivně neodporovali. A koneckonců oni jsou těmi, kteří rozhodují, do jaké školy jejich dítě nastoupí. Bez po