Nepromarněná šance

Vydáno:

Začátkem dubna mě oslovili rodiče budoucích prvňáků s žádostí o schůzku, na které by dostali odpovědi na otázky související s výukou v naší škole. Jejich aktivitu jsem ocenil a do školní kavárny pozval nejen rodiče, ale i zástupce školské rady, učitele a děti ze školní samosprávy. Sešli jsme se a diskuse začala.

Nepromarněná šance
Mgr.
Pavel
Škramlík,
ředitel SSZŠ Litvínov, spolupracovník Akademie Libchavy
„O vaší škole víme málo, můžete nám říct nějaké základní principy, na kterých si zakládáte?“ obrátila se na mě v úvodu jedna z maminek.
Začal jsem trochu formálně: „Naším cílem je, aby se u nás žáci cítili dobře, aby získávali znalosti, dovednosti i kompetence a aby se uplatnili v tom, co umějí a co je baví. Chceme, aby se vzdělávali v bezpečném a motivujícím prostředí, snažíme se pracovat vždy ve prospěch žáků a jejich výsledků. Chceme, aby se rozvíjeli podle svého potenciálu a rozuměli světu kolem sebe, dokázali si vytvořit svůj názor, domluvili se s cizinci, využívali ICT technologie...“
„Počkejte, to si můžeme přečíst na webu. V čem jste tedy jiní?“ přichází doplňující otázka.
„Nevím, jestli jiní, ale dáváme dětem důvěru a vyžadujeme osobní zodpovědnost. Uplatňujeme respektující přístup a usilujeme o to, najít a využít potenciál každého dítěte. Uplatňujeme svobodné principy a neorientujeme se prioritně na výkon.
 
Důležité je, že každý ve školním společenství školu vytváří a ovlivňuje její chod.“
„Jak si vybíráte učitele?“
„Vybíráme si. To byl ještě před několika lety problém, ale od té doby, co byla na pedagogických fakultách zavedena reflektivní praxe a následná jedn

Související dokumenty

Pracovní situace

Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Mediální vzdělávání
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
OČR - prarodič
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Nastavení strategie výuky na dálku
Zákonný zástupce
Bezplatné poskytování učebnic
Rodič, poručník, pěstoun
Evidence pracovní doby ve školství
Žádost o individuální (domácí) vzdělávání
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Neshody při žádosti o odklad povinné školní docházky
Základní stavební prvky komunikace s rodiči
Individuální konzultace na půdě školy
Jak vytvořit správně online „rodičák“?
Mezioborová spolupráce při ochraně dětí ohrožených syndromem CAN

Poradna

Kurzy
Podnapilý rodič
Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Vstupní lékařská prohlídka u pedagoga na DPP
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Účastníci zájmového vzdělávání ve školním klubu
Vyzvedávání dítěte za ŠD opilým zákonným zástupcem
Právo na poskytování informací
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Ředitel školy - uzavírání a vyplácení DPP
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon