Kam s nimi?

Vydáno: 13 minut čtení

Tuto nerudovskou otázku jsme si v souvislosti s žáky donedávna kladli ve smyslu, na kterou školu z pohledu zaměření či kvality dítě zapsat. Bohužel jsme se v poslední době souběhem více faktorů dostali do situace, že neřešíme kvalitu, ale vůbec elementární umístění, kam se nám žák vejde, která škola ho bude ochotná přijmout. Pojďme se na faktory tohoto neblahého stavu a prognózu vývoje podívat zblízka.

Kam s nimi?
Miroslav
Hřebecký
Programový ředitel EDUin
Z médií se na nás valí poslední dobou ze všech stran, že letošní
populační vlna deváťáků
je obrovská, zahltí kapacity středních škol, především gymnázií a mnoho dětí se nedostane na své vysněné školy. Populační ročník patnáctiletých bude mít mnohem menší šance v porovnání s ročníky předchozími.
Odkud se vzalo tolik dětí a reagují na to kapacity škol?
Začněme pohledem na demografická data:
Počet narozených dětí v ČR
 
aspigetpic?section=7&pictype=2&EagriUserAddr=0.0.0.0&Id=19601.jpg
zdroj: ČSÚ
Počet žáků na ZŠ v tis.
 
aspigetpic?section=7&pictype=2&EagriUserAddr=0.0.0.0&Id=19602.jpg
zdroj: ČSÚ
Je patrné, ž

Související dokumenty

Pracovní situace

Výroční zpráva ČŠI 2016/2017 - Kvalita a efektivita vzdělávání a vzdělávací soustavy ve školním roce 2016/2017
Školní kurikulum – tvorba ŠVP
Bílá kniha
Zápis k povinné školní docházce (do prvního ročníku základního vzdělávání)
Vzdělávání ve SŠ s vysokou mírou neúspěšnosti žáků ve společné části MZ
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Metodické doporučení MŠMT k zajištění výuky plavání v základních školách 2023
Možnost opustit pracoviště během přestávky v práci
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Přijetí k základnímu vzdělávání spojené se zařazením do vzdělávacího programu základní školy speciální
Žákovská a studentská samospráva
Školní řád MŠ - směrnice a komentář
Přezkoumání průběhu a výsledků maturitní zkoušky
Škola jako bezpečné místo pro učení s technologiemi a internetem
Školní metodik prevence
Kázeňská opatření
Rámcový vzdělávací program pro speciální vzdělávání
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních
Zápis - Shrnutí informací o organizaci a průběhu zápisu k povinné školní docházce