Celoškolní vzdělávací program jako výzva i příležitost

Vydáno: 9 minut čtení

Na trhu je velké množství programů, které slibují zázraky na počkání. Jak se v tak široké nabídce vyznat, nakolik je důležité vybrat si správné partnery a proč je klíčové mít vizi? Jiří Ptáčník je ředitelem v Základní škole Zeleneč v regionu Praha–východ. Škola má zkušenost s programem PBIS a v roce 2023 se zapojila do komplexního celoškolního programu prevence šikany KiVa. V rozhovoru se dozvíte, co vše je spojeno se zajišťováním a zaváděním celoškolního vzdělávacího programu a kde začít, když se škola rozhodne vydat se na tuto cestu.

Celoškolní vzdělávací program jako výzva i příležitost
Mgr.
Monika
Kotrbová
koordinátorka programu KiVa v ČR.
Jak vnímáte roli ředitele školy, co je jeho hlavním úkolem?
Ředitel by měl své lidi vést v souladu s vizí školy, kterou si vytvoří společně s celým týmem – pedagogickým sborem. Naše školní vize je ve zkratce být tu pro děti a vytvářet prostředí, které je pro všechny bezpečné a v němž mají děti chuť se učit ve všech fázích vzdělávání. Na této vizi stavíme a podle toho si také vybíráme progra

Související dokumenty

Pracovní situace

Nový metodický pokyn k prevenci a řešení šikany
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních
Minimální preventivní program
Školní metodik prevence
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí a mládeže
Metodický pokyn Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k řešení šikanování ve školách a školských zařízeních
Škola jako bezpečné místo pro učení s technologiemi a internetem
Jak na modrou velrybu
Adaptační kurzy
Školní kurikulum – tvorba ŠVP
Šikana ve školní třídě
Činnost výchovného poradce a metodika prevence v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Jak postupovat v případě konfliktních situací ve škole
Národní strategie primární prevence rizikového chování dětí a mládeže
Metodické doporučení MŠMT pro práci s Individuálním výchovným programem v rámci řešení rizikového chování žáků
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Záškoláctví a skryté záškoláctví - jak mu předcházet
Bílá kniha
Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže
Školní program EV a jeho tvorba

Poradna

Problémy ve třídě
Skartační předpisy u dotazníků při šetření šikany
Časová dotace na výuku tělesné výchovy ve školním vzdělávacím programu