Školní rok
Nový interaktivní nástroj je určen nejen pro ředitele, ale také pro zřizovatele škol a školských zařízení. Poskytuje podporu v oblasti administrativní a manažerské práce, která je nezbytnou součástí každodenního chodu školy.
- Článek
Činnost základní umělecké školy v prvním pololetí školního roku 2025/2026 je ovlivněna zejména novelou školského zákona účinnou od 1. 9. 2026 nebo od 1. 1. 2026.
- Článek
Činnost mateřské školy v 1. pololetí školního roku 2025/2026 ovlivní nová právní úprava, a to od 1. září 2025, 1. října 2025 a 1. ledna 2026.
- Článek
A je to tu, září. Krásné období babího léta, kdy listí padá ze stromů a iluze o klidném návratu do práce padají z nás. Zatímco děti jsou nadšené z nových pomůcek a rodiče doufají, že jim zakoupené věci vydrží alespoň nějakou chvíli, učitelé, ti uvnitř křičí. Nové rozvrhy, často nové děti, nové kolektivy, nové třídnice, noví kolegové, spousta povinností a k tomu dětské „Pančeeelkoooo!“. Jeden neví, kam dřív skočit, co dříve vyřídit a kdy zastavit. Jak z toho, jak se říká, nezešílet? Jak se v tomhle období nerozpadnout jako školní kopírka po třetím pokusu o tisk přehledu známek?
Na co nezapomenout na začátku školního roku?
Ukončení školního roku je rozhodujícím mezníkem pro efektivní řízení školy. Důležitost spočívá nejen v reflexi minulosti, ale i ve výběru položek, které budou využity pro plánování nového školního roku. Obě tyto oblasti jsou obsaženy v tomto checklistu, který předkládá základní seznam potřebných kroků/úkolů.
Jedná se o úkoly:
personálního zajištění
spojené s ŠVP
spojené s hodnocením žáků
spojené s výsledky přijímacích zkoušek/zápisů
spojené s reflexí minulého školního roku
k vyhodnocení plánů
k ukončení školního roku
spojené se setkáním s budoucími žáky či studenty
spojené se zajištěním přípravného týdne
spojené s plánem dovolených
spojené s účetním ukončením pololetí
spojené s úplatou za ŠD a ŠK
další
Začátek školního roku s sebou nese řadu kroků/úkolů, které je třeba ošetřit ještě před jeho zahájením.
Jedná se o úkoly z:
pedagogického procesu
managementu
ekonomiky
a další
- Článek
Ve 2. pololetí školního roku 2024/2025 je vhodné se zaměřit na zkvalitnění pedagogického vedení školní družiny a školního klubu a na vyhodnocení správnosti a srozumitelnosti informací předávaných zákonným zástupcům účastníků o výši úplaty za zájmové vzdělávání ve veřejné školní družině a školním klubu, právu na osvobození od úplaty nebo snížení úplaty ve veřejné školní družině nebo školním klubu.
- Článek
V rámci nastaveného trendu školního stravování, které je souladu se zásadami zdravé výživy, se školním jídelnám doporučuje zajistit zdravou výživu zajímavě, s podporou dietního stravování a poskytovat ji i strávníkům v obtížné sociální situaci. V průběhu 2. pololetí školního roku 2024/2025 je nutné sledovat informace o očekávané novele vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů. Změna se má týkat tzv. spotřebního koše.
- Článek
Cílem článku je vyčlenit důležité činnosti mateřské školy v 1. pololetí školního roku 2024/2025 a usnadnit mateřským školám jejich realizaci. Jednotlivé situace a aktivity se vztahují na mateřské školy veřejné (zřízené státem, krajem, obcí, svazkem obcí), soukromé i církevní. Jestliže se činnost týká pouze mateřských škol určitého zřizovatele, je tato skutečnost uvedena.
- Článek
Cílem článku je seznámit výchovné poradce a školní metodiky prevence základních a středních škol s novou právní úpravou, která má vliv na jejich činnost v 1. pololetí školního roku 2024/2025, a shrnout jejich důležité aktivity do jednotlivých měsíců 1. pololetí školního roku 2024/2025. Jestliže se některá činnost nebo skutečnost vztahuje pouze na školy určitého zřizovatele (zřízené státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí [dále jen „veřejné“], soukromé, církevní), je tento fakt uveden.1)
- Článek
Cílem článku je vyzdvihnout a okomentovat podstatné úkoly spojené s řízením školní družiny nebo školního klubu v 1. pololetí školního roku 2024/2025. Jednotlivé situace a aktivity se vztahují na školní družiny a školní kluby zřízené státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí (dále jen "veřejné"), soukromé i církevní. Jestliže se činnost týká pouze školních družin nebo školních klubů určitého zřizovatele, je tato skutečnost uvedena.
- Článek
Cílem článku je shrnout důležité činnosti školní jídelny v průběhu 1. pololetí školního roku 2024/2025. Některé z činností lze analogicky vztáhnout i na činnost jiných zařízení školního stravování (výdejny a vývařovny).
- Článek
Cílem článku je popsat novou či očekávanou novou právní úpravou, která má vliv na činnost střední školy v 1. pololetí školního roku 2024/2025, a shrnout důležité aktivity do jednotlivých měsíců 1. pololetí školního roku 2024/2025. Informace obsažené v článku se shodně vztahují na školy zřízené státem, krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí, školy soukromé a církevní.1)
- Článek
Začátek školní docházky je jedním z nejdůležitějších milníků v životě každého dítěte. Je to čas plný změn, nových zážitků a také výzev.
- Článek
Cílem článku je usnadnit plánování a organizaci činnosti základní umělecké školy v prvním pololetí školního roku 2023/2024. V článku jsou shrnuty důležité termíny, lhůty a činnosti základní umělecké školy. Jednotlivé situace a aktivity se vztahují na základní umělecké školy zřízené státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí (dále jen „veřejné“), soukromé i církevní. Jestliže se činnost týká pouze základní umělecké školy určitého zřizovatele, je tato skutečnost uvedena.
- Článek
Cílem článku je popsat podstatné úkoly spojené s řízením školní družiny nebo školního klubu v 1. pololetí školního roku 2023/2024. Jednotlivé situace a aktivity se vztahují na školní družiny a školní kluby zřízené státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí (dále jen „veřejné“), soukromé i církevní. Jestliže se činnost týká pouze školních družin nebo školních klubů určitého zřizovatele, je tato skutečnost uvedena.