Hry o přírodě a s přírodou aneb když je venku hezky

Vydáno: 9 minut čtení

S dětmi se vydáme do lesa mezi stromy a zahrajeme si na všímavé přírodovědce, kteří se často vydávají na cestu za poznáním, aby získali důležité informace o tom, co se v přírodě děje. Před samotnou činností si s dětmi povídáme o lese, co tam roste, jaká zvířata v něm žijí, povídáme si o životě nejrůznějších živočichů, o tom, jaké tam můžeme spatřit rostliny, co do přírody nepatří, jak šumí stromy, jaké brouky můžeme vidět na lesní cestičce...

A protože se staneme na okamžik vědeckými pracovníky, jejichž úkolem je veškeré poznatky zpracovat, musíme se na tuto činnost pečlivě připravit. Dětem navrhneme návštěvu knihovny, besedu nad encyklopediemi nebo možnou diskuzi či besedu o zážitcích a zkušenostech z přírody.
Záhadné zvuky lesních skřítků
Úkol:
Poznej libovolné tóny a zvuky.
Pomůcky:
různé hudební nástroje, předměty, které vydávají zvuky
Děti mají zavřené oči, hlavu opřenou o ruce a poslouchají
 
nejrůznější zvuky, které slyší (drnkání na kytaru, hra tónu na flétnu, cinkání klíčů, ťukání propiskou o stůl, zvuk telefonu, luskání prstů, tleskání, šoupání nohou o podlahu, cvakání propisky aj.). Úkolem dětí je napsat a správně pojmenovat zvuky, který byly slyšet. Je dobré začít třemi zvuky. Po prezentaci zvuků nebo tónu děti na papír zapisují, co si myslí, že slyšely. Potom zvuky nebo tóny zvýšíme na pět a opět necháme zapsat, co si děti myslí, že slyšely. Při hodnocení hry dětem prozradíme, jaké tóny a zvuky slyšely a porovnáme výsledky.
Pravidla si každý vedoucí hry může libovolně upravit (stačí pojmenovat a napsat správně pět zvuků nebo zvuky, které byly co nejsilněji slyšet, zvuky intenzivně nejslabší aj.). Lze také pravidla upravit tak, že ten, kdo hádá, odpovídá pouze ano/ne. První zvuk je cinkání klíčů, odpověď ano/ne a

Související dokumenty

Pracovní situace

Přijímání ke vzdělávání cizinců, vzdělávání cizinců, ukončování vzdělávání cizinců
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Vliv statistického výkaznictví na financování veřejné školy
Komisionální zkouška žáka střední školy
Financování pedagogické práce ve školní družině - PHmax
Financování nepedagogické práce ve školní družině
Stávka pedagogických pracovníků z pohledu zřizovatele
Školy a cestování žáků - varianty organizace akce
Škola v době mimořádných opatření - pohled vedení školy
Změna vnitřního řádu školní družiny
Vnitřní řád školní družiny
Den, do kterého je žák, student žákem, studentem školy ve školním roce 2019/2020
Sebehodnocení žáků v době online výuky
Ztráta věci z nezabezpečené skříňky
2022/2023: Činnost školní družiny a školního klubu v 1. pololetí školního roku
Doprovod žáka do nemocnice
Zákonný zástupce
Školy s rozšířenou výukou
Krizový plán jako součást interní dokumentace školy
Bezpečnostní plán jako součást interní dokumentace školy

Poradna

Poplatky za ŠD při rotační výuce
Vedení zájmového kroužku
Školní družina a školní klub v církevní škole
Phmax a výkaznictví ve školní družině
Úplata ve školní družině a možnost stanovení vnitřní normy při snížení nebo osvobození
Vnitřní informační systém školy – povinnosti při označování tříd
Zástupce ředitele školní družiny a školního klubu
Problémy ve třídě
Výuka Aj
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz
Dozor při odvozu do nemocnice - odborná poradna, odpověď na dotaz
Vánoční prázdniny – nepřerušený provoz školní družiny
Úplata za zájmové vzdělávání
Pracovní náplň
Poplatky školní družina
Vychovatelka ŠD
Vybírání úplaty za zájm. vzdělávání
Počet žáků ve třídě
Úplata za ŠD
Vrácení poměrné části úplaty za školní družinu pro žáky na distanční výuce