Vítěz GTP: Zpětná vazba mě učí vnímavosti i otevřenosti

Vydáno: 11 minut čtení

Ceny pro nejinspirativnější pedagogy České republiky Global Teacher Prize byly předány už před prázdninami. V Učitelském měsíčníku budeme rozhovory se všemi třemi vítězi zveřejňovat postupně. Začínáme Romanem Göttlicherem, který získal první místo. Je učitelem na střední průmyslové škole, obchodní akademii a jazykové škole ve Frýdku-Místku, kde učí dějepis a občanskou výchovu. Zároveň je i výchovným poradcem a ve svém regionu působí jako koordinátor projektu Dějepis+. Jako nejšílenější nápad svého života označil založení fitcentra. To už nemá. Vyměnil ho za učitelské poslání, k němuž přistupuje zodpovědně i s humorem. A jeho žáci to umějí náležitě ocenit, o čemž se můžete při čtení řádků níže přesvědčit sami.

Vítěz GTP: Zpětná vazba mě učí vnímavosti i otevřenosti
Mgr.
Michaela
Váchová
Odborná editorka Učitelského měsíčníku
Jaký je to pocit, být nejinspirativnějším učitelem v Česku?
Pořád si na to zvykám. Mám obrovskou radost. Jednak z toho, že se to povedlo, ale také mě moc těší, že témata, o nichž bych rád mluvil, mají najednou mnohem větší dosah a jsou slyšet. Samozřejmě si uvědomuji i závazek, který to s sebou nese.
Pojďme některá z těch témat rovnou otevřít.
Napadají mě hned dvě. Proměna výuky dějepisu a především wellbeing učitelů. Pedagogická činnost je velmi náročná profese, je potřeba pracovat na psychohygieně, v této oblasti vidím obrovské rezervy. Když na ní zapracujeme, pomůžeme v důsledku i žákům. Říká se: Šťastná matka, šťastné dítě. Dovolím si par

Související dokumenty

Pracovní situace

Začínající učitelé
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Trestný čin pomluvy spáchaný rodičem
Jak je to s důležitými sděleními v elektronických žákovských knížkách a prokazatelným podpisem rodičů?
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Řízení změny
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
IVP v praxi školních a školských poradenských pracovníků (se zaměřením pro podporu žáků s mentálním postižením)
Aplikace bio-optimalizovaného pro-kognitivního osvětlení do školských zařízení
Videokonference pro komunikaci školy na dálku
Pyramida vitality - užitečný nástroj pro analýzu i stanovení cílů
Nesouhlas zákonného zástupce žáka s nošením roušek
Základní stavební prvky komunikace s rodiči
Řízení distanční výuky
Úvod do formativního hodnocení
Formativní hodnocení v praxi učitele

Poradna

Mimořádná lékařská prohlídka při dlouhodobé pracovní neschopnosti
Daňová uznatelnost dárků pro žáky soukromé mateřské školy
Úvazek
Kvalifikace
Důchod
Cestovní náhrady
Povinnost zaměstnavatele dát výpověď zaměstnanci pro nesplnění předpokladu odborné kvalifikace
Prodloužení zkušební doby
Bezúhonnost před uzavřením pracovního poměru