Na konci loňského roku zveřejnila Česká školní inspekce svou výroční zprávu – „Kvalita vzdělávání ve školním roce 2022/2023“. Obsahuje nejen data získaná inspekčními šetřeními, ale i analýzy, zprávy a grafy o fungování škol, včetně formulovaných doporučení k jejich dalšímu rozvoji.
Výroční zpráva ČŠI „po kouskách“ – 3. část
Bc.
Jiří
Stárek
Ředitel ZUŠ Hostivař
V předchozích textech jsem slíbil, že v tomto článku se budeme podrobněji věnovat kapitolám „Koncepce a řízení školy“ a „Kvalita pedagogického sboru“, jejichž „přitažlivost“ spočívá v tom, že více než o učitelích
vypovídají o nás ředitelích
. Úmyslně proto hned na začátku skočím na závěrečnou kapitolu výroční zprávy ČŠI
„Závěry a doporučení pro základní umělecké vzdělávání“.
Zde jsou totiž uvedena témata, kterými se mají školy v dalším období zabývat, a možná to o nás, ředitelích ZUŠ, a kvalitě našich pedagogických sborů bude vypovídat více než nějaké rozsáhlé a opatrné (abych se náhodou někoho nedotknulth) popisování toho, co u nás ČŠI shledává jako potřebné k nápravě. Doporučení jsou ve výroční z