Vzdělávání nadaných žáků jako téma česko-norské spolupráce

Vydáno:

Když se řekne speciální vzdělávací potřeby, většině se vybaví nejspíše žáci a studenti, kteří jsou nějakým způsobem znevýhodněni, při studiu se potýkají s menšími či většími potížemi, a proto potřebují zvláštní péči pedagogů. Málokoho však napadne, že specifické vzdělávací přístupy potřebují i děti s mimořádným nadáním, aby mohly svůj talent plně rozvinout. Zvýšit povědomí o této problematice se snaží i Krajský úřad v Plzni, který se podpoře mimořádně nadaných žáků věnuje dlouhodobě. Své aktivity ale neomezuje jen na Česko. Naposledy se jeho pracovníci vydali s podporou programu Vzdělávání Fondů EHP načerpat inspiraci až do norského regionu Hordaland1).

Vzdělávání nadaných žáků jako téma česko-norské spolupráce
Mgr.
Jana
Hůrská
Dům zahraniční spolupráce, administrace programu Vzdělávání Fondů EHP
Plzeňané si tuto západonorskou oblast s centrem v Bergenu nevybrali náhodou: „Hledali jsme partnera, který má obdobný počet obyvatel a také počet žáků a středních škol. Tím jsme došli ke kraji Hordaland v Norsku,“ říká Zuzana Švehlová z plzeňského odboru školství. S norskými kolegy si chtěli vyměňovat zkušenosti s podporou mimořádně nadaných žáků, především v oblasti vhodných vzdělávacích aktivit a také nových podnětů v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. V rámci projektu byly naplánovány celkem čtyři studijní návštěvy, z nichž dvě již proběhly – v září 2019 navštívi

Související dokumenty

Pracovní situace

Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Může škola požadovat peníze za opotřebení učebnic?
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Mimoškolní akce školy – účastníci akce
Neshody při žádosti o odklad povinné školní docházky
Přijímání ke vzdělávání cizinců, vzdělávání cizinců, ukončování vzdělávání cizinců
Aktualizace školního řádu základní školy na základě právních předpisů (2020/2022)
Metodika k hodnocení žáků v základních školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení žáků ve středních školách a konzervatořích dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení studentů ve vyšších odborných školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Rok na střední škole v zahraničí z právního pohledu
Dohled a BOZ
Komisionální zkouška žáka střední školy
Školy a cestování žáků - varianty organizace akce
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Škola v době mimořádných opatření - pohled vedení školy
Mediální vzdělávání
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování

Poradna

Výuka Aj
Problémy ve třídě
Počet žáků ve třídě
Poplatky za ŠD při rotační výuce
Ukončení předškolního vzdělávání
Žák v zahraničí
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz
Dozor při odvozu do nemocnice - odborná poradna, odpověď na dotaz
Vstupní lékařská prohlídka u pedagoga na DPP
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze šablon