Škola má potenciál plnit komunitní roli v obci zcela přirozeně. Zřizovatel ji v tom může šikovným způsobem podpořit. Článek nabízí obvyklé, ale i méně známé tipy, jak to lze udělat, a vychází z online publikace Kápézetka – Průvodce pro zřizovatele škol, kterou vydal EDUin.
Publikace Kápézetka – Průvodce pro zřizovatele: Jak ještě více podpořit komunitní roli školy
Mgr.
Lucie
Slejšková
analytička a editorka EDUinu
Škola základ obce
Každý zřizovatel velmi dobře ví, jak je škola pro život místní komunity důležitá. Vědí to zejména v malých obcích – kde je škola, tam mladé rodiny zůstávají, lidé se tolik nestěhují a komunita má více příležitostí k setkávání. Zřizovatelé menších obcí proto často své školy dotují, i když nemají plně obsazenou kapacitu. Takové školy se zkrátka neruší.
Škola navíc nemusí sloužit jen žákům a učitelům. Když už ji obec jednou má, je vybavená a vytopená, může ji využít jako přirozené centrum dění pro větší část obyvatel.