Školy
- Článek
Je to trochu divný titulek článku, že? Může tomu být jinak? Je spolupráce zřizovatele a školy důležitá, anebo je lepší, pokud zřizovatel pošle škole jen peníze na provoz a zbytek nechá na řediteli? Vždyť přece zřizovatel je amatér, který vzdělávání nerozumí. Zkusím na tyto otázky odpovědět z pohledu zřizovatele z menšího, téměř desetitisícového města s jednou základní školou o tisíci žácích, s třemi mateřskými školami a jednou základní uměleckou školou.
- Článek
Fúze, spojení, sloučení. Slova, která evokují Excel, zřizovatele, tabulky. V realitě škol to ale znamená něco jiného: střet identit, příběhů a vztahových map. Slučování škol není primárně organizační akt. Je to hluboká změna, která zasahuje limbický systém každého z nás. Slučování škol je možná to největší, co ředitel za svou kariéru zažije. A přesto to může být krásné. Pokud spojení škol nepovedeme jako administrativní fúzi, ale jako společný vznik nové komunity.
Může škola na žádost zřizovatele předložit anonymizovaný přehled odměňování zaměstnanců školy? Pokud by z přehledu jednoznačně vyplývala výše odměny konkrétních zaměstnanců, je možné/vhodné v tomto rozsahu informaci neposkytnout s odkazem na ochranu osobních údajů?
Má správně ředitel školy své zástupce jmenovat nebo pověřit? A např. vedoucího nepedagogického úseku má jmenovat nebo pověřit?
- Článek
Téma, se kterým se setkáváme už delší dobu, začalo nedávno nabírat na aktuálnosti. Ředitelé ve svých školách čelí výzvám a je jen na nich a jejich zástupcích, jakým způsobem a jak rychle nastaví postupy úspěšného slučování škol a jejich týmů. V tomto příspěvku se zaměříme na klíčové faktory, které mohou školám pomoci zvládnout změnu bez dlouhodobé destabilizace. Pojmenujeme témata, ale také konkrétní kroky, které učitele do procesu aktivně zapojí.
Potřebujeme poradit se stanovením přímé pedagogické činnosti zástupce ředitele střední školy. Škola má 330 žáků, dvě pracoviště 30 km od sebe. Statutární zástupce ředitele školy jen zároveň výchovný poradce a koordinátor ICT na obou pracovištích. Je vedoucím domova mládeže. Kolik hodin přímé pedagogické činnosti má tedy mít?
Hlavním cílem materiálu je usnadnit začínajícím učitelům nástup do profese a pomoci jim stát se samostatnými učiteli.
Hlavním cílem materiálu je připravit členy vedení škol na adaptační období, seznámit je s jeho základními principy a doporučenými činnostmi.
Vést, motivovat, rozvíjet, inspirovat, dbát na wellbeing sebe i ostatních.
Analýza vznikla v rámci Auditu vzdělávací politiky ČR za rok 2022.
Školy by měly zvládnout základní ošetření žáků. Některé to ale odmítají. Ministerstvo sestaví pravidla.
Turnovsko, Šumpersko-Zábřežsko, Přešticko-Blovicko a Českobudějovicko – to jsou čtyři regiony, které dostanou zvláštní podporu v oblasti vzdělávání. Pro svůj unikátní výcvikový program je ze čtrnácti regionů vybral Nadační fond Eduzměna. Čtveřici regionů tak čekají zážitková vzdělávací setkání, stáže na Kutnohorsku a odborná podpora.
- Článek
Cílem článku je vyčlenit základní nové úkoly vznikající při řízení školy nebo školského zařízení ve školním roce 2022/2023, které jsou důsledkem změn nebo očekávaných změn právních předpisů a změn rámcového vzdělávacího programu.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo metodický pokyn k registraci škol na tuto platformu. Po registraci můžete jako škola poskytnout pomoc, ale i pomoc přijímat. Platforma se snaží sjednotit již existující databáze nabídek pomoci od různých...
Propojit dějepis a tělocvik? Že to nejde? V Paměti národa to umíme! Přihlaste svou školu do Školní výzvy Běhu pro Paměť národa a naběhejte společně s dalšími školami 100 000 kilometrů.
- Článek
Evropské školy (EŠ) jsou oficiální nadnárodní vzdělávací instituce vzniklé na základě mezivládních dohod zemí Evropské unie, z nichž zásadní je tzv. Úmluva o statutu Evropských škol podepsaná v Lucemburku 21. června 1994. Ve všech zemích mají EŠ právní postavení veřejných institucí.
- Článek
Jak název napovídá, tento článek se věnuje adaptačním kurzům pro školní kolektivy. Co adaptační kurzy jsou? V čem je prostor pro společné seznamování se, setkávání a navazování vztahů, důvěry a bezpečí investicí do budoucna? Jak by měl kurz probíhat, co by měl obsahovat a vyplatí se jeho náročná organizace? Není lepší se se žáky jednoduše v průběhu první společné hodiny seznámit a doufat, že si to všechno prostě sedne?
- Článek
Cílem série tohoto a v dalších číslech následujících článků je pomoci učitelům v základních a středních školách porozumět tématu násilí v rodině a jeho specifickým vlivům a dopadům na dítě. Jsou zestručněním Příručky pro učitele, kteří chtějí pro své žáky dětství bez násilí1). Příručku připravilo Centrum LOCIKA v rámci projektu Škola jako místo bezpečí a pomoci, který podpořila Nadace České spořitelny.
Nařízení karantény, Nařízení izolace, Ukončení izolace, Potvrzený případ onemocnění covid-19, Epidemiologicky významný kontakt, Metodický pokyn k nařizovaní karantén a izolací platný od pondělí 17. 1. 2022 ruší výjimky z karantén pro osoby očkované...