Plánování
Plán činnosti střední školy na 2. pololetí školního roku 2024/2025 je specifický v následujících momentech:
- Článek
Cílem článku je usnadnit plánování a organizaci činnosti základní umělecké školy v prvním pololetí školního roku 2024/2025. Jednotlivé situace a aktivity se vztahují na základní umělecké školy zřízené státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí (dále jen „veřejné“), soukromé i církevní. Jestliže se činnost týká pouze základní umělecké školy určitého zřizovatele, je tato skutečnost uvedena.
- Článek
Cílem článku je shrnout důležité činnosti střední školy ve druhém pololetí školního roku 2023/2024, a to zejména v kontextu nových právních předpisů.
Cílem textu je shrnout důležité činnosti střední školy v únoru 2024, a to zejména v kontextu nových právních předpisů.
- Článek
Článek je zacílen na popis nových a důležitých standardních činností mateřské školy ve 2. pololetí školního roku 2023/2024. V případě, že se činnost týká pouze mateřských škol určitého zřizovatele, je tato skutečnost uvedena.
- Článek
Článek je zacílen na důležité činnosti základní umělecké školy ve druhém pololetí školního roku 2023/2024 v kontextu změn právních předpisů. Jestliže se činnost týká základní umělecké školy pouze určitého zřizovatele, je tato skutečnost uvedena.
- Článek
Ministerstvo školství připravilo schválila Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR 2023–2027, tedy plán aktivit pro druhou třetinu realizace Strategie vzdělávací politiky ČR 2030+. Dokument je nejen výchozím pracovním plánem pro samotné ministerstvo, ale také pro plány jednotlivých krajů a přináší i doporučení pro vedení škol.
- Článek
Článek je zacílen na důležité činnosti školní družiny nebo školního klubu ve 2. pololetí školního roku 2023/2024 a na změny právní úpravy spojené s uvedeným obdobím. V případě, že se činnost týká pouze družin nebo školních klubů určitého zřizovatele, je tato skutečnost uvedena.
- Článek
Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence ve 2. pololetí školního roku 2023/2024
Článek shrnuje obvyklé činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence působících v základní a střední škole, a to činnosti od února do června 2024. Dále upozorňuje na očekávané novely právních předpisů, které musí brát v potaz výchovný poradce při poskytování informací o přijímacím řízení ke vzdělávání ve střední škole.
Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence ve 2. pololetí školního roku 2023/2024
Novely právních předpisů, opatření obecné povahy ovlivňující činnost výchovného poradce ve 2. pololetí školního roku 2023/2024
- Článek
Cílem článku je usnadnit plánování a organizaci činnosti základní umělecké školy v prvním pololetí školního roku 2023/2024. V článku jsou shrnuty důležité termíny, lhůty a činnosti základní umělecké školy. Jednotlivé situace a aktivity se vztahují na základní umělecké školy zřízené státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí (dále jen „veřejné“), soukromé i církevní. Jestliže se činnost týká pouze základní umělecké školy určitého zřizovatele, je tato skutečnost uvedena.
- Článek
Když se zeptáte svých přátel, na jaké zážitky v rámci školní docházky nejraději vzpomínají, mnoho z nich jistě zmíní školní výlety. Tuzemské, nebo dokonce zahraniční. Když se ale zeptáte kolegů v kabinetu, jestli i oni čas výletů v rámci svého zaměstnání vnímají jako něco nadmíru pozitivního, možná mnoho z nich zakroutí hlavou. Pro učitele je to totiž velká starost. I zodpovědnost. Nově jim ale konkrétně se starostmi s organizací mimoškolních akcí může dost výrazně pomoci portál Organizátorvýletu.cz, který mají k dispozici zcela zdarma. O tom, jak projekt funguje a co nabízí, jsme si povídali s jeho zakladatelem Tomášem Veselkou.
- Článek
Článek je zacílen na změny v činnostech střední školy v průběhu 1. pololetí školního roku 2023/2024 i na její obvyklé důležité činnosti. Jestliže se některá činnost nebo skutečnost vztahuje pouze na střední školy určitého zřizovatele [zřízené státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí (dále jen „veřejné“), soukromé, církevní], je tento fakt uveden1) .
- Článek
Článek je zaměřen na podstatné činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku 2023/2024 v kontextu nové nebo očekávané nové právní úpravy. Informace obsažené v článku se shodně vztahují na školy veřejné, soukromé i církevní1) .
Na co nezapomenout na začátku školního roku?
- Článek
A jsme v polovině abecedy! Jak dlouho nám v první třídě trvalo, než jsme se naučili polovinu písmenek? Tiskací a psací, malá a velká... A najednou jsme to uměli, i když jsme někdy možná trochu zaváhali, jaké písmeno zrovna použít. Stejně tak je to s manažerskou abecedou – stručně si vysvětlíme, co daný termín znamená, ale někdy jeho význam prostě nedotáhneme do konce. Důležité ale je, že si to uvědomíme a z chyby se poučíme. Tak se pojďme pustit do dalších čtyř písmen: povíme si o motivaci, popíšeme naléhavost, zdůrazníme nutnost odměňování, a nakonec si něco naplánujeme.
Co všechno je potřeba udělat, aby byl školní rok zdárně ukončený?
- Článek
A jsme v polovině abecedy! Jak dlouho nám v první třídě trvalo, než jsme se naučili polovinu písmenek? Tiskací a psací, malá a velká... A najednou jsme to uměli, i když jsme někdy možná trochu zaváhali, jaké písmeno zrovna použít. Stejně tak je to s manažerskou abecedou – stručně si vysvětlíme, co daný termín znamená, ale někdy jeho význam prostě nedotáhneme do konce. Důležité ale je, že si to uvědomíme a z chyby se poučíme. Tak se pojďme pustit do dalších čtyř písmen: povíme si o motivaci, popíšeme naléhavost, zdůrazníme nutnost odměňování, a nakonec si něco naplánujeme.
Doučování z Národního plánu obnovy pokračuje i ve fázi leden–srpen 2023.
- Článek
Jak dosáhnout svých nejambicióznějších cílů? Dělejte věci, které vás děsí! Ve 40. letech se věřilo, že je pro lidi nemožné uběhnout míli pod čtyři minuty. Tehdejší rekord se dlouhodobě držel na 4:01. To ale sportovcům nebránilo, aby se ho přesto nesnažili překonat, i když se to zdálo bláznivé. Ale jen do roku 1954, kdy britský běžec Roger Bannister zdolal míli za 3:59 – a znovu posunul hranice lidských možností. Inspirováno tímto příkladem pak hned několik dalších běžců v krátkém sledu pokořilo hranici čtyř minut. Poslední rekord z roku 1999 drží marocký mílař Hicham El Guerrouj s časem 3:43,13 min.