Školy a digitalizace očima ředitele a ICT metodika

Vydáno: 9 minut čtení

Průřezová digitální kompetence se stala povinnou součástí vzdělávání na základních i středních školách. Všichni minimálně tušíme, že ji potřebují dospělí i děti, učitelé i žáci. Ale, podobně jako každou novinku, ji přijímáme snadněji či obtížněji s ohledem na svou vlastní otevřenost vůči změnám…

Školy a digitalizace očima ředitele a ICT metodika
PhDr.
Daniela
Kramulová
publicistka ve vzdělávání.
Lidské reakce na změny se liší. A tak mnozí zmíněnou změnu vítají, někteří jí vykročili s předstihem naproti. Jiní ji přijímají s vědomím, že znamená (už zase) nutný krok z vlastní komfortní zóny, který nakonec udělají. Pro někoho je představa opustit komfortní zónu a zavedený řád opravdu nepříjemná. Zároveň je ovšem třeba dodat, že je-li v procesu změny k dispozici podpora a k tomu ještě bezpečné sdílení různých cest, ale i slepých uliček, které k zamýšlené změně nevedou, je takový krok mnohem snazší.
O změnách, které školám a jejich učitelů