Nic mi sem nenos aneb Na našem (aspoň trochu) po vašem

Vydáno: 8 minut čtení

Nárůst využívání digitálních technologií v průmyslu, ve vzdělávání i v domácnosti s sebou pochopitelně přináší celou řadu systémových otázek. K těm nepochybně patří úzká vazba mezi vlastnictvím digitálních technologií, jejich efektivní správou a uživatelskou přívětivostí. Většina dílčích zařízení je dnes alespoň na nějakou dobu připojena do různé infrastruktury, cloudů či jen k veřejnému internetu. Není dne, kdy by se v online prostoru neobjevil článek o nových hrozbách, virech, ransomwaru, phishingu či wishingu. Tato původně cizí slova se už stala součástí novodobé češtiny. Nemůžeme také zapomínat na otvírající se digitální propast mezi těmi, kteří mají k technologiím a internetu přístup, a těmi, kteří zejména kvůli svému sociálnímu statusu jednoduše nemají příležitost.

Nic mi sem nenos aneb Na našem (aspoň trochu) po vašem
Ing.
Milan
Hausner
bývalý ředitel ZŠ Lupáčova, lektor pro oblast IT a ochranu osobních
V covidové epoše online vzdělávání se ukázalo, že absence přístupu k digitálním technologiím představuje závažný problém, který postihl podle ČŠI (2021) téměř 50 000 žáků. I když v mnoha případech školy volily různorodá řešení, nás v tomto ohledu zajímá, zda na snižování tohoto propastného rozdílu může mít nějaký pozitivní vliv nastav