Měli bychom dovolit dětem, jejich rodičům i pedagogům změnu

Vydáno: 18 minut čtení

Mgr. Hana Střechová žije v Karlovarském kraji a dlouhodobě pracuje na tom, aby se tento kraj rozvíjel. Jako konzultantka akčního plánování se několik posledních let věnovala podpoře rozvoje škol a území. S řízením projektů má mnohaletou zkušenost z neziskového sektoru, včetně řízení projektů z operačních programů Evropské unie. V letech 2016 až 2022 se spolupodílela na realizaci projektů zaměstnanosti v Karlovarském kraji, kde působila jako manažerka, kariérová poradkyně i krizová interventka. Je odbornou garantkou Národního pedagogického institutu pro Karlovarský kraj. Její srdce však patří neformálnímu vzdělávání dětí a dospívajících. Prostřednictvím Informačního centra pro mládež v Chebu (ICM Cheb) pro ně připravila desítky vzdělávacích akcí. Podílela se také na tvorbě programů a metodik v oblasti rozvoje klíčových kompetencí v neformálním vzdělávání. Skrze volnočasové aktivity zacílené na děti i seniory se jí daří startovat mezigenerační dialog. Ve volném čase ráda hraje online hry a Pokémon GO.

Měli bychom dovolit dětem, jejich rodičům i pedagogům změnu
Bc.
Klára
Červinková
mediální
aktivity Wellbeing ve škole a podpora pracovní
Kdo je tvými slovy Hana Střechová? Rolí máš totiž hned několik. My dvě se známe z pracovní skupiny Wellbeing Partnerství pro vzdělávání 2030+, kde zastupuješ jednu ze sedmi zakládajících organizací, Českou radu dětí a mládeže (ČRDM).
Úplně nejradši bych řekla pracovnice v neziskových organizacích. Mám ráda práci pro neziskové organizace, ráda je podporuji, a když je třeba, ráda se jich i zastanu. Zastávání se neziskových organizací se mi v poslední době daří, protože už mám na Karlovarsku určité jméno a díky tomu můžu občas někoho podpořit. V poslední době to zažívám s jedním městem, které se nechová úplně korektně k místní neziskovce. Dneska už si troufnu říct, že takhle teda ne. Jsem svým způsobem zastánce chudých. No a pak mě hodně zajímá práce s inkluzí jako takovou a hledáním věcí, které máme všichni společné. Které nás propojují a spojují.
Můžeš rozvést, jak to myslíš? Hledání věcí, které máme společné…
Nejsem příliš zastánkyní multikulturních setkání a multikulturních aktivit, protože mi přijde, že to jen vytváří a prohlubuje mezi lidmi stereotypy. Radši mám transkulturní věci, kdy hledáme, co máme společného a co nás může posunout, než třeba aby všichni z odlišných kultur kroutili hlavou nad tím, že v České republice se na Velikonoce lidově řečeno mlátí holky. Tradice mám ráda a myslím, že k životu patří. Ale v různorodé společnosti složené z lidí z různých kultur se spíše snažím hledat to, co máme společné, co nás propojuj

Související dokumenty

Pracovní situace

Trestný čin pomluvy spáchaný rodičem
Začínající učitelé
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Pedagogičtí pracovníci a pracovní poměr na dobu určitou od 1. 9. 2023 (1. část)
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Pracovní poměr na dobu určitou pedagogických pracovníků od 1. 9. 2023
Zařazování učitelů do platových tříd
Výpověď učiteli pro závažné porušení povinností při distanční výuce
Pracovní poměr na dobu určitou pedagogického pracovníka - pro malotřídní školy
Pracovní poměr na dobu určitou pedagogického pracovníka
Zákonný zástupce
Zkušební pobyt dítěte při přijetí do mateřské školy
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Komunikační strategie školy - šablony
Právo na informace o dítěti partnera (nevlastním dítěti)
Odvoz nezletilého žáka policií ze školy bez souhlasu rodičů
Učitelé – kategorie pomáhající profese
Stres v osobním a pracovním životě učitele
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte

Poradna

Mimořádná lékařská prohlídka při dlouhodobé pracovní neschopnosti
Úvazek
Kvalifikace
Důchod
Cestovní náhrady
Prodloužení zkušební doby
Bezúhonnost před uzavřením pracovního poměru
Povinnost zaměstnavatele dát výpověď zaměstnanci pro nesplnění předpokladu odborné kvalifikace