Umělá inteligence ve školách: Od obav učitelů k příležitostem pro studenty

Vydáno: 9 minut čtení

Jak mohou české střední školy čelit výzvám spojeným s výukou umělé inteligence a připravit studenty na digitální budoucnost? Gabriela Káninská Repková, projektová manažerka JA Czech, v rozhovoru přibližuje, jak program AI-ENTR4YOUTH propojuje vzdělávání o AI s podnikatelskými dovednostmi, jaké jsou nejčastější překážky při zavádění AI do výuky a proč je klíčová podpora učitelů i etika ve vzdělávání.

Umělá inteligence ve školách: Od obav učitelů k příležitostem pro studenty
Mgr.
Michaela
Váchová
Spolupracovnice Řízení školy
Jak byste stručně popsala aktuální situaci, pokud jde o výuku AI na českých středních školách? Jaké jsou hlavní překážky?
Aktuálně je implementace AI na středních školách náročná hlavně kvůli rigidní struktuře školních vzdělávacích programů (ŠVP). Školy se snaží zařazovat nové přístupy, například prostřednictvím disponibilních hodin. Hlavní překážky zahrnují časovou náročnost příprav, nedostatek finančních zdrojů a obavy učitelů z nedostatku odbornosti.
V tiskové zprávě zmiňujete, že polovina pedagogů má o

Související dokumenty

Pracovní situace

Moderní on-line způsoby profesního rozvoje učitelů
Kdo je ICT správce
Zálohování dat
Počítačová pracovna
Školní bezdrátová síť (Wi-Fi)
Elektronická třídní kniha
Školní elektronická pošta
Kdo je ICT koordinátor/metodik
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Praktické tipy, náměty z oblasti ICT
Škola jako bezpečné místo pro učení s technologiemi a internetem
Zpřístupňování osobních údajů učitelů na webových stránkách školy
Proč se tolik chytrých lidí nachytalo na BFF?
Mediální vzdělávání
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Rozvoj informační gramotnosti na základních a středních školách
Zkušenosti s uzavřením škol i distančním vzděláváním
Videokonference pro komunikaci školy na dálku
Narušování online výuky
Windows 10 pro učitele

Poradna

Absolutorium
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Nárok školy na podpůrná opatření při vyšším počtu žáků, kteří na ně mají nárok
Vedení souvislé praxe na střední průmyslové škole
Uznání částečného dosaženého vzdělání
Pedagogický dohled na akcích mimo školu
Dvě různé písemné maturitní zkoušky v jedné místnosti
Stanovení počtu skupin na odborném výcviku za účelem určení počtu zástupců ředitelů/VUOV
Studium pedagogiky pro učitele odborných předmětů SŠ
Platnost zkoušky
Kvalifikace
Pomůcky
Vyživovací povinnost