Odklady povinné školní docházky představují dlouhodobý problém v českém vzdělávání. Podle analýzy PAQ Research každé čtvrté až páté dítě v Česku dostane odklad, což představuje výrazně vyšší podíl než ve většině zahraničí. Tento nadměrný počet odkladů zatěžuje školský systém, prohlubuje regionální nerovnosti a má závažné ekonomické dopady. Snižování množství odkladů by mohlo státnímu rozpočtu ušetřit až tři miliardy korun ročně. Klíčové problémy zahrnují nedostatek logopedů, nejednotná kritéria pro udělování odkladů, rozdíly v praxi jednotlivých regionů a vysoké nároky kladené na školní připravenost dětí.
Odklady školní docházky: Klíčové problémy a návrhy řešení
Mgr.
Eliška
Uvírová
scenáristka vzdělávacích kurzů, lektorka
Tematická zpráva ČŠI o faktorech ovlivňujících odklady povinné školní docházky identifikuje