Vysvědčení
- Článek
Klasické hodnocení ve školách, založené na známkování, je zde už desítky let a mnohdy se stalo synonymem pro úspěch. Tradiční hodnocení ve školách se často soustředí pouze na čísla a známky, což může žákům bránit v uznání jejich skutečných schopností a osobnostního růstu. Tento systém však nezohledňuje skutečné dovednosti a osobnostní růst žáků. S nástupem nových vzdělávacích metod se objevují alternativní přístupy k hodnocení, jako je slovní hodnocení a inovativní Vysvědčení JINAK, které přetvářejí pohled na školní úspěchy. Jak mohou tyto moderní metody posunout vzdělávání kupředu a ukázat nový pohled na hodnocení?
Mají žáci s dočasnou ochranou (v souvislosti s válkou na Ukrajině) míti uvedeno na vysvědčení Lex Ukrajina (v letošním školním roce)?
Jak postupovat v případech, je-li žák nehodnocen či neprospěl.
Nesouhlas s ohodnocením na vysvědčení
V případě nepřítomnosti ředitele školy v den podpisu vysvědčení, zůstává uvedeno jeho jméno, ale podepisuje ten, kdo je pověřen vedením školy v nepřítomnosti (např. zástupce ředitele). K podpisu se pak připojí v. z.?
Jak na vyplňování vysvědčení v 2. pololetí na základní i střední škole
- Článek
Cílem článku je shrnout momenty, které mohou vyvolávat obtíže při vyplnění tiskopisu ročníkového vysvědčení za 2. pololetí školního roku (případně za 1. a 2. pololetí školního roku, pokud byl na konci 1. pololetí školního roku vydán žákovi výpis z vysvědčení) v souvislosti s aplikací norem právních předpisů nebo z ryze „administrativně-technického“ úhlu pohledu. Dále článek upozorňuje na postup navazující na žádost o přezkoumání výsledků hodnocení žáka na vysvědčení. Článek je určen pro základní školy a střední školy.
- Článek
ZŠ Střílky je jedna ze základních škol, která se ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Masarykovy univerzity zapojila do projektu TAČR Vysvědčení JINAK1) . Smyslem tohoto projektu je vytvořit pilotní design vysvědčení (závěrečného hodnocení) pro základní školy, které umožňuje žákům monitorovat svůj pokrok a výsledky a podílet se na plánování svého učení.
- Článek
Článek ve stručnosti popisuje téměř dvacetiletý vývoj hodnoticího systému Evropských škol se zaměřením především na školní zprávu – vysvědčení jako součásti cyklického procesu formativního hodnocení žáků. Jeho vývoj, funkci a využití porovnává s výstupem projektu Vývoj a implementace pilotního designu školního vysvědčení: Inovace závěrečného hodnocení žáků základní školy ve vazbě na komplexní rozvíjející hodnocení, podpořeného TAČR (TL: 05000360; dále jen Vysvědčení JINAK), který si klade za cíl inovovat závěrečné hodnocení žáků základní školy ve vazbě na komplexní rozvíjející hodnocení v České republice. Příspěvek identifikuje styčné body, které se v Evropských školách v průběhu let osvědčily.