Zřizovatel může vytvořit se školami dobrý tým. Nejen to dnes ukazuje Praha

Vydáno:

Máme tu opět období letních prázdnin. Dva měsíce, kdy mají zaměstnanci škol chvíli na odpočinek po dalším náročném školním roce a přípravu na ten další, který nám letos začne 2. září. Máme za sebou i další rok mediální štvanice hovořící o tragickém stavu českého školství, letos navíc okořeněný o zahájení tvorby Strategie 2030. Zatímco školy nyní utichly a jejich zaměstnanci musejí rychle nabrat sílu na další školní rok, jejich ředitelé se společně se zřizovateli vrhli nejen do oprav školských budov, ale i do příprav dalších společných plánů, které mají jediný cíl, neustálé zkvalitňování vzdělávání. Že týmová spolupráce zřizovatele a jeho škol už není jen o zajištění provozu ve školách, ale i o společném budování kvality vzdělávání, je dnes vidět ve stále větší míře. Jsem rád, že hl. m. Praha mezi tyto aktivní zřizovatele patří.

Zřizovatel může vytvořit se školami dobrý tým. Nejen to dnes ukazuje Praha
Mgr. Bc.
Filip
Kuchař,
vedoucí oddělení koncepce a projektů odboru školství MHMP Vystudoval politologii se zaměřením na veřejnou správu a politické rozhodování na VŠMVV Praha a následně školský management na PedF UK. Souběžně absolvoval i studium oboru vzdělávací politiky na FSV UK. Po osmi letech na manažerských pozicích v soukromém sektoru nastoupil v roce 2006 jako vedoucí školského odboru na Úřadu městské části Praha 7. Zde se v roli zřizovatele snažil aktivně podporovat školy na jejich cestě za kvalitou a vzájemnou spoluprací. Spustil projekty, jako bylo vzdělávání na dálku, digitalizace škol, vzdělávací web Prahy 7, venkovní třída pro základní školy, obědové konto, Slowfoods - kvalitnější stravování, žákovské uniformy, T-ball do škol aj. Během tohoto období měl možnost vyzkoušet si roli pedagoga a lektora
IT.
Od roku 2017 vede nové oddělení koncepce a projektů na odboru školství, mládeže a sportu Magistrátu hl. m. Prahy. Je členem realizačních týmů Krajského akčního plánování a Implementace KAP, zastupuje krajský akční plán ve všech řídicích výborech místních akčních plánů na území hlavního města Prahy. Současně zastupuje odbor školství a mládeže MHMP jako člen plánovací komise Operačního programu Praha - pól růstu ČR, schvalovací komise Erasmus+, pracovní skupiny Základní vzdělávání pro Integrovanou strategii ITI Pražské metropolitní oblasti a pracovní skupiny vzdělávání Eurocities.
Od hrstky vyvolených, kteří - soudě dle jejich názorů - již zřejmě dlouho v běžné škole nebyli, jsme měli možnost letos opět slýchat různé důvody, proč naše školství údajně není v dobré kondici, proč pomalu zaostáváme za celým světem a jak bychom to měli zlepšit. Nemohu souhlasit s těmito pohledy. Hlavní město Praha začalo mimo jiné před třemi lety aktivně budovat sdílení a spolupráci s evropskými městy a jejich školami. Obnovili jsme svou aktivní účast v pracovní skupině vzdělávání Eurocities, kde se pravidelně dvakrát ročně setkávají zástupci školských odborů z evropských měst a s

Související dokumenty

Pracovní situace

Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Rok na střední škole v zahraničí z právního pohledu
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Mediální vzdělávání
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Nastavení strategie výuky na dálku
Individuální konzultace na půdě školy
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Školní vzdělávací program
Revize RVP

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Vstupní lékařská prohlídka u pedagoga na DPP
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze šablon