Vzdělávání a trénink zvyšují jistotu i sebevědomí, digitální kompetence nejsou výjimkou

Vydáno: 7 minut čtení

Každý učitel má, minimálně z dob covidové pandemie, vlastní zkušenost s řadou digitálních komunikačních nástrojů i výukových aplikací ve svých hodinách. Přesto začlenění nové digitální kompetence v mnohých probouzí sokratovské „vím, že nic nevím“…

Vzdělávání a trénink zvyšují jistotu i sebevědomí, digitální kompetence nejsou výjimkou
PhDr.
Daniela
Kramulová
Revize ICT, Národní pedagogický institut ČR
V řadě předmětů se ve školách využívají různé digitální technologie už mnoho let. Pokud však jde o covidovou distanční výuku, mnozí pedagogové ji často zpětně hodnotí jako tvrdou, ale ve svém důsledku užitečnou lekci, která rozšířila paletu

Související dokumenty

Pracovní situace

Strategické řízení a plánování v digitální škole
Praktické tipy, náměty z oblasti ICT
Škola jako bezpečné místo pro učení s technologiemi a internetem
Autorská díla a multimodální AI - střípky ze světa postupujícího vývoje AI
Nastavení strategie výuky na dálku
Mediální vzdělávání
Vzorová zadávací dokumentace pro tvorbu školních webových stránek
Přístupnost školního webu podle litery zákona
Zálohování dat
Počítačová pracovna
Školní bezdrátová síť (Wi-Fi)
Elektronická třídní kniha
Videokonference pro komunikaci školy na dálku
Jak vytvořit správně online „rodičák“?
Prolomená hesla k služebním e-mailům mohou být bránou k úniku dat ve školních sítích
Jak zadat školní web
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Finanční gramotnost - modelové úlohy

Poradna

Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Výuka Aj
Přestup žáka cizince
Postup školy v případě, že přijatá žákyně se neúčastnila vzdělávání a zákonný zástupce nekomunikuje
Změna druhého cizího jazyka
Podpůrná opatření od 1. 1. 2026