Znáte kdysi populární knihu Ludvíka Součka „Obrazový opravník obecně oblíbených omylů“? Vzpomněl jsem si na ni, když jsem v květnovém čísle Řízení školy četl rozhovor s ministrem školství Mikulášem Bekem. Novinářka se ho na jednom místě ptá na připravované kurikulum pro nové pojetí lycea. Konfrontuje ho s faktem, že ač se RVP Lyceum prezentuje jako všeobecné, má daleko větší podíl odborných hodin než lycea stávající. Ministr je touto informací překvapen a říká doslova: „Nové lyceum je vzdělávací cesta, která reaguje na poptávku po všeobecnějším středoškolském vzdělávání. A žiju v přesvědčení, že objem odbornosti je u něj někde na půl cesty mezi průmyslovkou a gymnáziem.“
Malý opravník obecně sdílených omylů – RVP Lyceum 2.0
Ing.
Ivan
Smolka
ředitel Waldorfského lycea Praha, spoluautor vzdělávacích programů Celostní
Omyl. A takových obecně sdílených omylů je kolem tohoto programu více. Něco o tom vím, protože jsem byl do jisté chvíle členem pracovní skupiny, která se jeho přípravou zabývala. Vize, se kterými projekt startoval a které se o něm dodnes mediálně tradují, mi byly sympatické. Lyceum jako škola, která bude nabízet moderní