V kontextu demografických změn souvisejících se snižující se porodností, stárnutím obyvatelstva a vylidňováním venkova pro školy vyplývají nové výzvy. O změnách týkajících se konkrétně RVP PV1) jsme si povídali s Michaelou Trejtnarovou, odborníkem v oblasti předškolního vzdělávání, a Ladou Nevečeřalovou, vedoucí projektu Učíme se na Náchodsku – MAP 4 (reg. č. CZ.02.02.XX/00/23_017/0008475).
Rozlouskněte oříšek jménem RVP PV
Nasyťme děti pocitem úspěchu
Mgr.
Simona
Mrázková
koordinátor aktivit v projektu Učíme se na Náchodsku – MAP 4;
Zavádění dlouho očekávaného inovovaného RVP do škol je tady. Povinně sice od příštího školního roku, avšak mnohé mateřské školy se již chopily příležitosti osahat si jej v předstihu, a tak s tvorbou a zaváděním nového ŠVP, které vychází z RVP PV, začínají už letos. Přestože konstruktivistický přístup, osobnostně orientované pojetí výuky, holistický přístup v podobě snahy o vyváženost kognitivního, sociálního, emocionálního a fyzického rozvoje zůstává, inovované RVP přináší změny. Mezi ty nejzajímavější v obecné rovině patří nastavení spolupráce mezi mateřskými a základními školami a také fokus na bezpečné a pozitivní klima, jež mohou školy vnímat již zde, v RVP.
Hlavně pozitivně
Právě na změnu přemýšlení učitelů o výuce směrem k menšímu tlaku na výkon, respektující komunikaci a individuálnímu přístupu jako impulzu pro rozhýbání celého systému vsadila skupina odborníků z praxe, která stála u z