Týmové motivační mapy

V minulém článku našeho seriálu zaměřeného na motivační mapy jsme se zabývali konflikty mezi jednotlivými motivačními typy, ať už v rámci interpersonálních konfliktů nebo i v jedinci samotném. Dnes se pojďme podívat, jak takové konfliktní potenciální působení vyřešit v rámci týmové spolupráce.

Tým je slovem moderním, možná trochu nadužívaným a ve škole málo používaným. Stálé skupiny pedagogů se tradičně označují jako metodická sdružení, předmětové komise a jen velmi zřídka jako např. vzdělávací týmy. Ale můžeme termín tým vůbec používat? Ne každou skupina lidí můžeme nazývat týmem. „Tým je jasně definovaný celek spolupracujících lidí s časově omezeným cílem, limitovanou velikostí, jasnými pravidly a rolemi a s charakteristickým procesem práce.“ (Zahrádková, 2005, s. 19). Pouze v týmu je totiž využívaný
synergický efekt
, vyjádřený – matematicky nesprávnou – rovnicí 1+ 1 = 3. Tato rovnice popisuje skutečnost, že vzájemným působením a nastavenou spoluprací se výsledky navyšují. Přínos týmu je tedy vždy větší než součet přínosu jeho jednotlivých členů. Prá