V tomto nepravidelném seriálu o vývoji umělé inteligence (AI) ve vzdělávání se snažím upozorňovat na zajímavosti, ale také na praktické aspekty dalšího vývoje, které se týkají práce učitelů a ředitelů škol. Dnešní článek se soustřeďuje na to, zda AI může vytvářet autorská díla, a na nový fenomén multimodální AI.
Střípky ze světa postupujícího vývoje AI – autorská díla a multimodální AI
PhDr.
Ondřej
Neumajer
Ph.D.
konzultant vzdělávání, lektor
AI a autorské dílo
Zlé jazyky říkají, že na vývoji AI se podílí více právníků nežli programátorů. Nebylo by to nic divného. Současný svět netrpí tím, že by vývoj nových technologií byl pomalý nebo se nějak zásadně zadrhával, ale tím, že jejich
adopce
do společnosti vázne a v některých případech nejsou moderní výdobytky společností přijímány s nadšením (což je obecně dobře), nebo jsou dokonce odmítány. Mnohdy za to mo