Aktuality - strana 3
Doučování realizované v rámci Národního plánu obnovy.
Národní plán obnovy - 2. kolo výzvy
Vysvědčení představuje pro mnoho školáků i jejich rodiče stres a napjaté nervy. V Centru LOCIKA připravili proto balíček infografik s tipy pro děti i jejich rodiče.
Na období září–prosinec 2024
(Stanovení dalších finančních prostředků pro mateřské, základní a střední školy zřizované krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí)
Centrum LOCIKA dětem nabízí možnost anonymního chatování s krizovými interventy.
Sedmý ročník konference Ministerstva práce a sociálních věcí
Manuál pro zřizovatele škol byl vytvořen společností EDUin jako součást projektu Lepší školy v obcích a městech
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláš Bek dnes na konferenci Česko na křižovatce 2 připomněl potřebné změny ve školství. Mezi hlavní výzvy patří revize oborové soustavy středních škol, která se připravuje ve spolupráci se zaměstnavateli a která navazuje na revizí RVP pro předškolní a základní vzdělávání. Úpravy se dotknou i financování vysokých škol, které se musí připravit na příliv populačně silných ročníků.
Epilepsie, cukrovka nebo alergie. Učitelé se leckdy bojí pomáhat žákům se zdravotními problémy. Jasnější pravidla pro zdravotní podporu teď vznikají i díky výzkumu ombudsmana.
Detailní popisy procesů a vzorové dokumenty, včetně usnesení zastupitelstva, smlouvy svazku obcí, zřizovací listiny a vyhlášky o spádovém obvodu.
Přijďte v červnu nebo v září se svými žáky do Institutu Paměti národa
Sekundární analýza
MŠMT zveřejnilo podrobnou analýzu přihlášek do druhého kola přijímacího řízení na střední školy. Celková volná kapacita pro uchazeče z devátých ročníků do denní formy studia na středních školách je vyšší o 15 682 míst. Většina těchto uchazečů si, stejně jako v prvním kole, podala tři přihlášky, a to ve stejném kraji, ve kterém mají trvalé bydliště.
Přesně 2 hodiny a 4 minuty. Tolik času tráví průměrně české dítě denně venku. U předškoláků je to více, nicméně s rostoucím věkem doba pobytu venku klesá. Prodlužuje se naopak čas, který školáci tráví online.
Financování školy ze státního rozpočtu ve školním roce 2024/2025
České školy by měly klást větší důraz na hudební, výtvarnou nebo tělesnou výchovu, než je tomu nyní. Tyto výchovné aktivity napomáhají socio-emočnímu rozvoji dětí, a posilují tak jejich odolnost.
Online workshop: Představení a diskuse k připravovanému podpůrnému nástroji pro rozvoj podnikavosti ve výuce
Pořad Život k nezaplacení