Jan Amos Komenský po nocích kreslil obrázky a vyráběl rekvizity, aby svým žákům poskytl názornější a zajímavější výuku. Současní učitelé mají díky moderním technologiím téměř neomezené možnosti učinit svou výuku pestrou, názornou, atraktivní, vykompenzovat menší představivost žáků či studentů, leč většinově toho nevyužívají.
Studenti Smíchovské SPŠ a gymnázia pomáhají učitelům základních škol s výukou informatiky
Michael
Kalista
učitel na SSPŠ
Zatímco mnozí učitelé základních i středních škol tápou ve vhodném využívání moderních technologií, někteří se jich dokonce bojí, studenti středních i vysokých škol mají znalosti a dovednosti, které jejich školy nedokážou využít. Proto studenti často vytvářejí projekty pro projekty, jejich práce končí v šuplíku. Přitom by svými projekty mohli velmi účinně podpořit systém vzdělávání a sami získat další pro život klíčové
kompetence
.Učitelů, zvláště některých aprobací, je nedostatek a tento stav se minimálně další jednu dekádu nezmění. Učitelé jsou přetížení a chybí jim technická podpora. Tu mohou učitelům základních škol poskytnout středoškolští studenti a učitelům středních škol studenti vysokoškolští. Sami se mohou aktivně zapojit do v