Umělá inteligence očima žáků a rodičů: jaká je podle nich role školy?

Vydáno: 11 minut čtení

Umělá inteligence (AI) se stává běžnou součástí života mladých lidí – jak v osobní rovině, tak při učení. Pro školy to představuje zároveň výzvu i příležitost. Zatímco mnoho žáků AI nástroje aktivně využívá například při přípravě do školy, rodiče ani učitelé si často nejsou jisti, jak děti při jejich používání podpořit a jak nastavit smysluplná pravidla.

Umělá inteligence očima žáků a rodičů: jaká je podle nich role školy?
Mgr.
Helena
Beranová
psycholožka a výzkumnice
aspigetpic?section=7&pictype=2&EagriUserAddr=0.0.0.0&Id=24370.jpg
Obrázek byl vytvořen pomocí ChatGPT
Provedli jsme proto průzkum,1) ve kterém jsme se zeptali 3 406 žáků základních a středních škol a 776 rodičů, jaké zkušenosti a potřeby mají ve vztahu k využívání AI ve vzdělávání. Z jejich odpovědí vyplývá řada důležitých informací, které mohou školám pomoci při rozhodování, jak k AI nástrojům přistupovat.
Žáci nástroje AI využívají, ale často bez vedení
Zdá se, že AI nástroje dnes představují pro žáky běžný nástroj pro učení i volný čas. Téměř tři čtvrtiny středoškoláků a více než polo